۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۲۹۹۹
کارشناس دینی:

عفو و بخشش موجب عاقبت بخیری انسان می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که سیره و شیوه قرآن، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) عفو و بخشش است، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود ریشه بسیاری از خطاها و بدی ها، حب به دنیا است.
حجت الاسلام حسين زيارتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسین زیارتی، کارشناس دینی دوشنبه شب در مسجد امام محمد باقر(ع) راوند کاشان در جمع عزاداران هیأت حضرت علی اکبر(ع) با اشاره به این که یکی از خواسته های ائمه معصومین(ع) در ادعیه، درخواست عاقبت بخیری از خداوند متعال بود، گفت: آن بزرگواران در دعای خود می فرمودند اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیراً به معنای این که خدایا آخر و عاقبت کارهای ما را ختم به خیر کن.

 

وی افزود: در طول تاریخ افراد بسیاری بوده اند که بعد از عمری بندگی، طاعت و عبادت عاقبت شان ختم به شر شد که مصداق آن ابن ملجم است که تا صبح نماز و قرآن می خواند و بعد از آن امام علی(ع) را به شهادت رساند.

 

حجت الاسلام زیارتی با یادآوری این که شُرَیح قاضی از افرادی بود که امام علی(ع) او را به عنوان قاضی القضات منصوب کرده بود، افزود: او شخص بدی نبود، اما به درخواست یزید و دریافت دِرهَم و کیسه های طلا، ریختن خون امام حسین(ع) را جایز اعلام کرد و این چنین شد که عاقبت خود را ختم به شر کرد.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر این که حکم شُرَیح قاضی موجب شد تا مردم به کربلا آمدند و در مقابل اباعبدالله(ع) ایستادند و ایشان و یاران شان را به شهادت رساندند، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود ریشه بسیاری از خطاها و بدی ها، حب به دنیا است، از این رو شریح قاضی به دلیل حب به دنیا، عاقب خود و هزاران نفر از مردم فریب خورده را ختم به شر کرد.

 

وی یادآورشد: امام علی(ع) به یکی از استانداران خود می فرماید وَاصْفَحْ مَعَ الدَّوْلَةِ، تَکُنْ لَکَ الْعَاقِبَةُ به معنای این که اگر خواستار عاقبت به خیر شدن هستی، در زمان قدرت ببخش تا خداوند نیز تو را ببخشد و عاقبت به خیر شوی.

 

به گفته وی، سیره و شیوه قرآن، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) عفو و بخشش است، از این رو خداوند به پیامبر اکرم(ص) می فرماید اهل عفو و بخش باش و مردم را به خوبی ها دعوت کن و از انسان های نادان فراری باش.

 

حجت الاسلام زیارتی با بیان این که امام حسین(ع) نیز مانند برادرش امام حسین(ع) کریم و اهل عفو و بخشش بود، گفت: سیدالشهدا(ع) می فرماید اگر شخصی به صورت من سیلی بزند و همان لحظه طلب بخشش کند، من او را می بخشم و کینه ای از او بر دل نمی گیرم، چرا که از جدم رسول خدا شنیدم که فرمود در قیامت کنار حوض کوثر، به من نمی رسد کسی که عذر عذرخواهی را نپذیرد.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر بخشنده بودن در برابر یکدیگر، گفت: شیعیان و پیروان سیدالهشدا(ع) باید با پیروی از بزرگان دین در برابر یکدیگر رئوف باشند تا مشمول رحمت الهی قرار گیرند./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات