۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۰۳۰۵۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

نیروهای مردمی نقش مؤثری در اسکان و اطعام زائران سیدالشهدا دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه میهمانان سیدالشهدا ویژه هستند، گفت: نیروهای مردمی نقش مؤثری در اسکان و اطعام زائران سیدالشهدا(ع) دارند.
حجت الاسلام اراکي حجت الاسلام اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با حضور در همایش هماهنگی برنامه‌های اربعین حسینی با بیان اینکه حتی در عصر جاهلیت نیز قتال حرام بوده است، عنوان داشت: در عصر جاهلیت و در ماه محرم جنگ را حرام می دانسته‌اند.


وی با بیان روایتی از از امام رضا(ع) تصریح کرد: در ماه محرم بود که قلب ما جریحه دار و اشکهایمان جاری شد و دشمنان سیدالشهدا(ع) وی را در ماه محرم به شهادت رساندند.


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، خاطر نشان کرد: یکی از صفات شیعه زیارت اربعین است، عده ای توفیق زیارت سیدالشهدا (ع) نصیبشان می شود و عده ای تنها زیارت نامه را می‌خوانند و عده ای دیگر باید برای زائرانی که خسته هستند امکانات رفاهی آن ها را فراهم کنند.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز کرد: تمهیداتی توسط ستاد ساماندهی زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است اما پذیرایی و اسکان زوار حرکتی مردمی و عاشقانه است، از این رو بدون حضور نیروهای مردمی قطعأ این برنامه به خوبی سنوات گذشته برگزار نخواهد شد.


وی با اشاره به جلساتی که در راستای هماهنگی برنامه های اربعین حسینی برگزار شده، اظهار داشت: امید است حضور مردم، مساجد، حسینیه ها و دیگر مؤمنان استان کرمانشاه پررنگ تر شود، با برگزاری جلساتی به هماهنگی و همکاری بیشتری دست پیدا می کنیم.


حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه میهمانان سیدالشهدا(ع) ویژه و منحصر به فرد هستند، گفت: قطعأ پذیرایی از زائران و میهمانان سیدالشهدا (ع) عنایات خدای سبحان را نصیب حال آن ها خواهد کرد.


وی خاطرنشان کرد: شأن استان کرمانشاه باید رعایت شود زیرا کرمانشاه در میهمان‌نوازی و پذیرایی از زوار خوش نام است و موقوفات استان کرمانشاه نشان دهنده بخشش وسفره داری این عزیزان است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان بیان داشت: در سال گذشته 100 هزار زائر در استان کرمانشاه اسکان، اطعام و خدمت رسانی شدند و قطعأ امسال زوار بیشتر شده و باید مجدانه برای پذیرایی از این عزیزان تلاش کنیم و تمام امکانات را به گونه ای بهینه به کار ببریم./857/202/ب2

ارسال نظرات