۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۳۰۳۱۹۶
عصر امروز برگزار شد؛

همایش 3 ساله های حسینی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم

خبرگزاری رسا ـ همایش سه ساله های حسینی با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم در امامزاده ابراهیم استان کرمانشاه برگزار شد.
همايش سه سالگان همايش سه سالگان1 همايش سه سالگان2 همايش سه سالگان3 همایش 3 ساله های حسینی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، همایش سه ساله های حسینی و گرامیداشت شهدای مدافع حرم عصر امروز با حضور حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و عموم مردم در محل امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به حضور گسترده مردم در همایش سه سالگان حسینی بیان داشت: امید و افتخار مردم این است که سر سفره این نازدانه سه ساله نشسته اند.

 


وی خاطرنشان کرد: کربلا میدان آزمایش و امتحان بود اما عده ای در این میدان فرصت ساز شدند و عده ای نیز فرصت سوز شدند.

 


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر تاریخ را ورق بزنیم همانند قطاری است که مسافرانش عوض می شوند و امروزه مسافران این قطار ما هستیم از این رو باید از فرصت ها استفاده کرد و پیرو راه ائمه اطهار علیهم السلام باشیم.

 


این مسؤول ابراز کرد: اگر خداوند برای بنده اش اراده خیر کرده باشد، محبت امام حسین (ع) را در قلبش قرار می دهد.

 


وی با اشاره به فرصت سازان و فرصت سوزان عالم اظهار داشت: عده ای بودند که محبت و عشق سیدالشهدا (ع) در قلبشان موج می زد و تا آخرین لحظه در کنار امام حسین (ع) ماندند و جانشان را در راه اسلام فدا کردند.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی یادآور شد: در این میان نیز عده ای به امام معصوم خیانت کردند و به دشمنان سیدالشهدا (ع) پیوستند و اینگونه امام حسین (ع) را با لبانی تشنه به شهادت رساندند.

 


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان داشت: در تاریخ داستان های متعددی وجود دارد از این رو باید از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و واقعه کربلا درس گرفت و این را فرصتی در راه خودسازی خود به شمار آورد.

 


این مسؤول با بیان مجاهدت های سیدالشهدا (ع) خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) اسلام را تثبیت کرد در غیر این صورت اسلام تضعیف شده به ورطه فراموشی سپرده می شد.

 


وی در پایان اظهار داشت: وظیفه مسلمانان بسیار سنگین و ادامه دهنده راه سیدالشهدا (ع) از ضروریات است و با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی باید حضورمان را چه در کربلا و چه در پذیرایی و اسکان زائران سیدالشهدا (ع) پررنگ تر کنیم تا مورد عنایات پروردگار متعال قرار بگیریم./857/202/ب1

ارسال نظرات