۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۵۴۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

آمار تلفات جاده ای لزوم توجه بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی را گوشزد می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در دیدار فعالان صنعت حمل و نقل جاده ای استان، عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی را از مهم ترین عوامل تلفات جاده ای دانست.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز و به مناسبت هفته ایمنی در دیدار فعالان صنعت حمل و نقل جاده ای استان گفت: اصلاح و ساخت جاده ها بر اساس استاندارهای لازم و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سبب شده تا آمار تصادفات و در نتیجه تلفات جاده ای کاهش یابد.

 

وی اظهار داشت: ما سالیانه گاهی حتی بیشتر از جنگ در تصادفات جاده ای کشته و مصدوم می دهیم و این جای تأسف دارد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: درست است که استاندارد سازی جاده ها و خودروها آمار تلفات را کاهش می دهد اما رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چند منابع مالی ما برای اصلاح جاده ها محدود است اما باید به بهترین نحوه مدیریت کرد تا بتوانیم ایمنی و سلامت ناوگان حمل و نقل را فراهم کنیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: خستگی رانندگان در طول مسیر یکی از عوامل افزایش خطر تصادف است، بنابراین پیش بینی اماکن و استراحتگاه های بین راهی مناسب ضروری است.

 

وی تعبیه دوربین های کنترل سرعت را یکی از عوامل کاهش تصادفات برشمرد و گفت: در سال های اخیر تعمیر و اصلاح جاده ها با وسعت بیشتری انجام می شود اما نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی جزء ضرورت های جامعه است./1305/202/ب1

ارسال نظرات