۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۷۰۰
حجت الاسلام میرکتولی خبر داد؛

رونق قرآنی در حوزه علمیه با 405 کرسی تفسیر/ اعزام 30 مفسر قرآن به استان‌های مختلف

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن گفت: در پایان سال گذشته آمار درس‌های قرآنی و تفسیر در حوزه علمیه قم به 405 درس رسیده که نشانگر روند تحول مثبت در حوزه علمیه است؛ امسال با کمک سازمان تبلیغات اسلامی 30 مفسر به 30 استان اعزام شدند و در آینده‌ای نزدیک در صدد هستیم تا به ازای هر استان 3 مفسر اعزام کنیم.
اختتاميه همايش تفسير قرآن کريم حجت الاسلام ميرکتولي، دبير مجمع عالي تفسير قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی میرکتولی، دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن در اختتامیه دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این مجمع گفت: با گذشت شش سال از شکل گیری مجمع عالی تفسیر 12 همایش و نشست تفسیری با حضور مراجع تقلید برگزار شده است.

 

 

وی افزود: در هر سال دو نشست برگزار می‌شود که یک نشست در آغاز سال و برای حرکت دادن به جریان تفسیر بوده و نشستی در پایان سال برای تقدیر از مفسران و جمع‌بندی کلاس‌ها برگزار می‌شود، تاکنون این مجمع دستاوردهای خوبی داشته است.

 

 

دبیر مجمع عالی تفسیر با بیان این که آیات قرآن به سه دسته تقسیم می‌شود، اظهار داشت: دسته نخست آیاتی هستند که هرکسی با قرائت قرآن می‌تواند مفاد آن را متوجه شود، اما دسته دوم آیات برای همگان قابل فهم نیست از این‌رو برای فهم این دسته از آیات، انسان نیازمند به روح لطیف و شرح صدر است.

 

 

وی ادامه داد: باید توجه داشت که هر کسی توانایی فهم قرآن را ندارد، دسته سوم نیز آیاتی هستند که غیر از خدا، ملائکه و ائمه طاهرین(ع) کسی نمی‌تواند از آنها درکی داشته باشد؛  امسال در ادامه برگزاری همایش‌های تفسیری این برنامه را نیز به صورت سه شب متوالی برگزار کردیم.

 

 

حجت الاسلام میرکتولی با بیان این که در شب نخست برنامه امسال اساتید سطوح متوسط حوزه و لایه‌های میانی از 38 مدرسه علمیه دعوت شدند، ابراز داشت: در شب‌های دوم و سوم این برنامه، اساتید سطوح عالی و خارج حضور پیدا کردند.

 

 

وی عنوان کرد: در پایان سال گذشته آمار درس‌های قرآنی و تفسیر در حوزه علمیه قم به 405 درس رسیده که نشانگر روند تحول مثبت در حوزه علمیه است، ما با حمایت و هدایت مراجع تقلید و تلاش‌های دست اندرکاران مجمع عالی تفسیر توانستیم بهترین نشست‌ها را برگزار کنیم.

 

 

دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم با بیان این که امسال با کمک سازمان تبلیغات اسلامی 30 مفسر به 30 استان اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این اساتید توان بالایی برای انتقال آسان مفاهیم قرآنی دارند، از این اساتید حمایت‌های مادی و معنوی نیز صورت می‌گیرد.

 

 

وی اضافه کرد: این اساتید در برنامه‌های هفتگی تفسیری در استان‌ها نیز شرکت می‌کنند، در آینده‌ای نزدیک در صدد هستیم تا به ازای هر استان 3 مفسر اعزام کنیم، وجود 400 کرسی درس تفسیر آغاز راه بوده و این تعداد حداقل باید به اندازه کلاس‌های کفایه باشد؛ قرآن سلطان صحف آسمانی بوده که نباید از آن غفلت کرد./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات