۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۷۱۹
امام جمعه دامغان:

هیچ مکتبی مانند اسلام علم را مورد توجه، تأکید و تعریف قرار نداده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان در دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان این شهرستان گفت: هیچ مکتبی مانند اسلام علم را مورد توجه، تأکید و تعریف قرار نداده است، در منظر اسلام علم نور است و اگر نور نباشد انسان قادر به استفاده هیچیک از نعمت‌های الهی نیست.
امام جمعه دامغان در سفر وزير آموزش و پرورش امام جمعه دامغان در سفر وزير آموزش و پرورش امام جمعه دامغان در سفر وزير آموزش و پرورش سفر وزير آموزش و پرورش به دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با خانواده بزرگ فرهنگیان شهرستان دامغان و بخش امیرآباد این شهرستان با اشاره به اهمیت علم‌آموزی و رشد و تولید علم در کشور و نقش کلیدی معلمان در تحقق این مهم، اظهار داشت: پرورش آینده‌سازان و مسؤولان فردای کشور در اختیار آموزش و پرورش است، اگر این نقش به‌خوبی ایفا شود، آینده ایران اسلامی روشن خواهد بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با بیان اینکه برترین لحظات عمر ما از منظر اسلام ساعات و روزهایی است که به علم‌آموزی یا نشر دانش‌های سودمند بشر مشغولیم و افزود: رهبر فرزانه انقلاب علم را مهمترین ابزار پیشرفت و اقتدار ملی کشور نامیده‌اند زیرا رشد علمی زمینه‌ساز رفع وابستگی‌ها و بستر توسعه پایدار ایران اسلامی است.

 

وی با یادآوری این مطلب که در اسلام علم آموزی از لحظه ولادت آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: دستور دین این است که پس از تولد نوزاد در گوش او اذان بگویید تا کودک از آغازین ساعات زندگی با خدا، رسالت و ولایت آشنا شود، این تعریف عملی اسلام از اهمیت علم و آموزش است.

 

درخواست وجه از اولیای دانش آموزان در شأن آموزش و پرورش نیست

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت پرداخت مطالبات معلمان و پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش، اضافه کرد: دولت باید سرانه ناچیز مدارس را افزایش دهد تا مدیران از اولیای دانش آموزان درخواست وجه نکنند زیرا این‌عمل منافی قانون و در خور شأن آموزش و پرورش کشور نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به عمر بیش از 40 سال قریب به 50 درصد مدارس شهرستان دامغان وضعیت مدارس در حال تخریب و نیازمند تعمیر این شهرستان را با استاندارد‌های آموزشی بسیار متفاوت دانست و گفت: آینده‌سازان کشور باید در اماکنی مناسب و مطمئن پرورش یابند.

 

فعالیت روحانیان در 40 مدرسه شهرستان دامغان

امام جمعه دامغان با تأکید بر ضرورت گسترش تعداد مدارس امین در این شهرستان باتوجه به نتایج مطلوب حاصل شده از تجربه سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در 40 آموزشگاه از 93 مدرسه شهرستان دامغان روحانیان و مشاوران مذهبی فعالیت می‌کنند.

 

وی خدمات نظام آموزش و پرورش کشور را فعالیت و سرمایه گذاری بلند مدت فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری علمی و معنوی زمان‌بر است اما نتایج مطلوبی در پی دارد زیرا حال و آینده کشور وابسته به دستگاه تعلیم و تربیت و اندیشه‌بلند و مسئولیت‌پذیری معلمان و مدیران این نهاد است./977/202/ب2

ارسال نظرات