۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۸۳۴

چند خبر کوتاه از مسابقات استانی قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ انس با قرآن عامل نجات از فتنه‌های زمانه است، اطلاع‎رسانی مسابقات اوقاف دقیق‌تر شود، حافظ ۲۰ جزء قرآن: انس با قرآن عامل تقویت حافظه است، تفسیر و حفظ قرآن در کنار عمل به آن برای انسان کارآمد است، رقابت ۲۵۰۰ نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از اخبار کوتاه مسابقات استانی قرآن کریم است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، زینب آراسته، شرکت کننده در بخش حفظ بیست جز قرآن کریم مسابقات استانی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، یان داشت: قرار گرفتن در کنار قران آموزشی است برای پیشگیری از خطراتی که در اثر بی دینی در جامعه رواج پیدا کرده است.

 

وی که با مدرک کارشناسی معارف اسلامی و سی و دو سال سن در این مسابقات حضور پیدا کرده درباره چگونگی حفظ قرآن خود گفت: از سال 1380 تا 1382، در جامعة القرآن مشغول به حفظ قرآن شدم.

 

این حافظ قرآنی اظهار داشت: در حال حاضر مربی دوره های تثبیت قرآن را در این مرکز هستم.

 

آراسته انس با قرآن را باعث آرامش خواند و اظهار داشت: گاهی فکر می کنم نسبت به بسیاری از افرادی که با قرآن مانوس نیستند، آرامش دارم و همین امر در تربیت فرزندانم بسیار تاثیر گذار بوده است.

 

وی افزود: مانوس بودن با قرآن در جامعه‌ای که همه در تلاش برای تخریب وجه دین و اسلام در آن هستند، بسیار موثر است زیرا ما به خوبی می توانیم از گسترش این فسادها جلوگیری کنیم.

 

این حافظ قرآن تصریح کرد: سعی کردم حفظ قرآن را به فرزندانم هم آموزش دهم و دو پسرم هم تقریبا شروع به حفظ کرده اند.

 

زینب آراسته با اظهار رضایت از مسابقات گفت: در سطح خوبی برگزار می شود ولی من به دلیل اینکه نفر اول بودم مقداری استرس داشتم و نتوانستم به خوبی اجرا کنم.

 

اطلاع‎رسانی مسابقات اوقاف دقیق‌تر شود

فاطمه سوری، شرکت‌کننده در بخش حفظ بیست جز قرآن کریم مسابقات استانی قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: کودکانم از سن کم به شنیدن آیات قران عادت داده‌ام.

 

وی با بیان اینکه حفظ قرآن را در مدت چهار سال انجام داده است گفت: دوره‌های حفظ را ابتدا از موسسه جامعة القرآن شروع کردم و سپس با مرکز قرآن و حدیث حرم حضرت معصومه(س) ادامه دادم.

 

این حافظ قرآن با تقدیر از کلاس قرآنی آستانه گفت: در این کلاس‌ها از اساتید بسیار برجسته استفاده می‌شود و به علت معنویت موجود در محیط فضای خوبی بین شرکت‌کنندگان وجود دارد.

 

سوری اظهار داشت: مسابقات از روند خوبی برخوردار است و تاریخی که برای افتتاحیه و اختتامیه قرار داده‌شده، زمان مناسبی است ولی اطلاع‌رسانی ضعیف بود و برای کسانی که در شهر کمتر تردد دارند و یا منبعی برای آگاهی ندارند، نحوه باخبر شدن از برگزاری مسابقات سخت بود.

 

وی درباره تأثیر قرآن در زندگی شخصی خود می‌گوید: قرآن به‌واقع یک نور مستقیم بوده است که راه اصلی را در زندگی به ما نشان می‌دهد.

 

این حافظ قرآن خاطرنشان کرد: دو فرزند خردسال در منزل دارم که به دلیل پخش بودن نوای قرآن در زمان انجام کارهای روزانه‌ام، آنها هم دائماً این صدا را می‌شنوند و بسیاری از آیات را با اشتیاق حفظ کرده‌اند.

 

سوری افزود: دخترم به‌واسطه‌ی شنیدن مدام صدای استاد پرهیزگار، قرآن را کاملاً مانند ایشان می‌خواند و در سفری که استاد پرهیزگار به قم داشتند، دخترم را پیش ایشان بردم و وقتی نحوه‌ی قرائت او را شنیدند بسیار مورد تشویق قراردادند و گفتند چطور توانسته مثل خودم می‌خواند؟ و لحن گیری‌اش خیلی خوب است.

 

وی درباره آیه‌ای که بیش از سایر آیات با آن انس داشته باشد گفت: آیه‌ی 35 سوره‌ی نور خداوند می‌فرماید: «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ» و در پایان می‌فرماید: نور علی نور که خود تائید کننده بسیاری از مطالب است.

 

 تفسیر و حفظ قرآن در کنار عمل به آن برای انسان کارآمد است

زهره خلیلی، شرکت‌کننده در بخش حفظ ده جز قرآن کریم در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم گفت: بارها در اوج نا امیدی، آیه ای از قرآن مانند وحی به ذهنم رسیده و توانستم با سختی ها و مشکلات مبارزه کنم.

 

وی که مشغول به تحصیل در مقطع سطح دو جامعة الزهراء است، اظهار داشت: از ده سال پیش حفظ قرآن را شروع کردم ولی به دلیل ازدواج، تحصیل و بچه داری نتوانستم به طور مدام این روند را ادامه دهم.

 

این حافظ قرآن در ارتباط با روند مسابقات گفت: در روند برگزاری مسابقات مشکل خاصی نبود ولی اطلاع رسانی دیر انجام شد و چون دیر مطلع شدم تمایلی به حضور نداشتم که با تشویق دوستانم، با یک روز تمرین در مسابقات شرکت کردم.

 

خلیلی با اشاره به تاثیر قرآن بر روی زندگی خود، گفت: تاثیر قرآن قابل بیان نیست و من به وضوح نورانیت و برکت حفظ قرآن را در تمام زندگی ام حس کردم و زمانی که در روند زندگی به مشکلی برمی خورم سریع یک آیه به ذهنم می رسد و با الهام از آن، می توانم با مشکلات مقابله کنم.

 

وی تاکید کرد: بعضی از افراد، حفظ را زیر سوال می‌برند و می‌گویند چه نیازی به حفظ قرآن و بهتر است به تفسیر بپردازیم ولی تفسیر فراموش می شود، ولی این حفظ است که در قلب و در جان انسان قرار می‌گیرد.

 

این حافظ قرآن درباره آیه ای که بیشتر با آن انس داشته گفت: همه‌ی آیات قرآن به واقع نورانی هستند ولی آیت الکرسی برکات خاصی دارد و سوره‌ی مریم را با لحن خاصی که دارد خیلی دوست دارم.

 

زهره خلیلی در توصیه به حافظان قرآن گفت: به همه ی افراد توصیه می کنم حتماً حفظ قرآن را حتی اگر شده با روزی یک آیه، شروع کنند زیرا ما برای حفظ قرآن عجله‌ای نداریم که بخواهیم یک ساله یا دو ساله، تمام کنیم.

 

وی افزود: هر کس به تناسب مشغله ای که دارد می تواند مقداری برای حفظ روزانه خود مشخص کند ولی آنچه که مهم است انس با قرآن در کنار سایر کارهای زندگی شان است.

 

رقابت 2500 نفر در سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف

حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم امشب گفت: این مسابقات حدود یک هفته برگزار شد و رقابتی سخت و در عین حال نورانی و معنوی را شاهد بودیم و حضور مسئولان نشانگر احترام و تکریم قاریان و حافظان قرآن است.

 

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات 2500 نفر در رشته های مختلف رقابت بسیار نزدیک و سختی را پشت سر گذاشتند و با حضور در مرحله کشوری و بین المللی بار دیگر برای استان قم افتخارخواهند آفرید.

 

حسینی مقدم در سال قبل خادمان قرآن در رشته های مختلف حائز رتبه های برتر در مسابقات کشوری شدند و در تیمی استان قم رتبه اول را به دست آورد و توقع داریم امسال هم شاهد کسب رتبه های برتر توسط این قاریان و حافظان باشیم.

 

در این مراسم با اهدای لوحی به همسر استاد رنجبر از این پیشکسوت قرانی تجلیل شد./1325/د101/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم

ارسال نظرات