۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۳۹۱۳
امام جمعه چالوس:

حقوق بشر ابزار آمریکا و اروپا برای لشکرکشی به کشورها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که آمریکا و اروپا حقوق بشر و دفاع از ملت ها را تنها ابزاری برای فشار و لشکرکشی به کشورهای اسلامی قرار دادند، گفت: امروز همین کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های داعش و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن سکوت کرده و حمایت هم می کنند.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس امروز در جمع مسؤولان این شهرستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: اجتماع بزرگ عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در روز اربعین که سابقه دیرینه و تاریخی دارد هر ساله بر گستردگی آن افزوده می شود که یک نمایش و همایش بزرگ جهانی است که در دنیا نظیر ندارد.

 

وی اجتماع عظیم در اربعین حسینی را نشان از عشق و ارادت ملت مسلمان و شیعه به روح بلند و عزتمدار حسینی(ع) دانست و افزود: با توجه به وحشی گری های آل سعود و جنایت های داعشی ها و تکفیری ها، اجتماع امسال عزاداران حسینی در روز اربعین بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و با بیان این که فرمان امام خمینی(ره) بر تشکیل بسیج مستضعفین اقدامی هوشمندانه در جهت خنثی سازی نقشه ها و توطئه های دشمنان بود، خاطرنشان کرد: امام راحل می دانستند آمریکا تحمل چنین حکومتی را در منطقه ندارد و به دنبال مداخله نظامی و براندازی نظام جمهوری اسلامی است و به همین دلیل در فرمان تشکیل بسیج مستضعفان فرموند: مملکتی که 20 میلیون جوان دارد باید 20 میلیون تفنگدار و 20 میلیون ارتش داشته باشد در آنصورت است که به مملکت آسیبی وارد نمی شود.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که بسیج در دوران دفاع مقدس و سازندگی با جهاد علمی و جهاد سازندگی توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد، ادامه داد: امروز مأموریت بسیج علاوه بر آمادگی دفاعی و نظامی در داخل کشور، تاکید بر حفظ وحدت و همدلی و یکپارچگی، حمایت و همکاری با دولت و دستگاه حکومتی، مقابله با انواع نفوذ آمریکا چه نفوذ اقتصادی و چه نفوذ فرهنگی که مهم‌تر، نفوذ فرهنگی است.

 

حجت الاسلام راشدی با مهم ارزیابی کردن سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ، تصریح کرد: اینکه رهبر انقلاب در این مدت بیش از 70 بار کلمه نفوذ را تکرار کردند معنایش این است که خطرنفوذ جدی است و ملت ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی با آمریکا قرار دارد.

 

وی همچنین به حمالات تروریستی چند روز اخیر در پاریس اشاره کرد و با بیان این که فرانسه حامی تروریست و پناه دهنده تروریست ها اکنون قربانی تروریست شده است، گفت: هرچند که برخی تحلیل ها این است که این اقدام توطئه خود ساخته برای حمله و تجاوز به اسلام و کشورهای اسلامی است، اما جالب این ست که تقریباً همه مجامع بین المللی و کشورهای غربی این حملات را محکوم می کنند در حالی که در همین ایام حادثه تلخ و رقت بارتر بمب گذاری مناطق جنوبی بیروت صدها کشته و زخمی برجای گذاشت و همین داعشی ها مسؤولیت آن را عهده گرفتند اما هیچ کشور غربی و مجامع بین المللی آنرا محکوم نکرد.

 

حجت الاسلام راشدی ادامه داد: این موضع گیری ها نشان می دهد تروریست ها اگر به منافع غربی ها حمله کنند، جنایتکار هستند اما اگر در جهت منافع غربی ها عمل کنند، مبارزان راه آزادی و ارتش آزاد نام می گیرند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

 

امام جمعه چالوس با اشاره به این که آمریکا و اروپا از تروریست هایی که در جهت منافع آنها قدم بر می دارد حمایت می کند، افزود: اما در جایی که همین گروه ها بر ضد منافع اروپا اقدامی را انجام می دهند تروریست نام می گیرند.

 

وی با بیان این که آمریکا و اروپا حقوق بشر و دفاع از ملت ها را تنها ابزاری برای فشار و لشکر کشی به کشورهای اسلامی قرار دادند، خاطرنشان کرد: امروز همین کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های داعش و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن سکوت کرده و حمایت هم می کنند.

 

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست های آمریکا در برابر ملت ایران اشاره کرد و با بیان این که آمریکا همچون گذشته قابل اعتماد نیست و باید فریاد مرگ بر آمریکا همچنان سر داده شود، اظهار کرد: همچنان که امام امت فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» به شعار مرگ بر آمریکا ادامه می‌دهیم تا همچون مرگ بر صدام، مرگ بر شوری و مرگ بر منافق، ایالات متحده را به 50 ایالت تبدیل می‌کنیم تا این نظام استکباری را در مقابل اراده الهی ضایع کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ساده‌ لوحانه است که بگوییم آمریکا تغییر کرده است در حالی که هرجا ظلم و ستم و تروریسم وجود دارد آمریکا است و این یعنی آمریکا همچنان استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که نگاه ملت ایران به آمریکایی ها هیچ گاه تغییر نخواهد کرد، بیان داشت: آمریکایی ها دشمن حقیقی ملت ایران هستند و در سه دهه اخیر از هر ابزاری برای نابودی انقلاب و نظام اسلامی استفاده کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که ملت بصیر و مقاوم ایران اسلامی بر روی اصول و ارزش های والای خود ایستاده است، گفت: ملت بزرگوار ایران اسلامی هیچ گاه در برابر ایادی استکبارجهانی تسلیم نشده و همواره بر پایبندی به ارزش های والای نظام اسلامی تاکید دارد.

 

امام جمعه چالوس با بیان این که ملت ما پیرو ولایت و آرمان های والای انقلاب اسلامی است، گفت: روحیه ولایی مردم ایران سبب شده است تا همه تلاش ها و برنامه ریزی های دشمنان با شکست مواجه شود./950/202/ب1

ارسال نظرات