۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۳۰۳۹۵۱

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم اربعین حسینی در حسینیه اعظم زنجان، قرآن باید محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد، انتشار کتاب «بودن یا نبودن» ویژه هفته وقف، نام نویسی 12 هزار نفر در طرح سراسری تربیت حافظان قرآن در آذربایجان غربی، اخذ 1000 سند موقوفات در فارس.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت اربعین حسینی برگزار خواهد شد.

 

محمدلو، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در همین راستا همزمان با شب بیستم صفر و 11 آذرماه مراسم عزاداری در حسینیه اعظم زنجان برگزار خواهد شد، افزود: در این مراسم آیت‌الله آملی، امام جمعه اردبیل، سخنرانی خواهند کرد.

 

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه مداحی این مراسم به عهده مرتضی حیدری و محمود حسینی خواهد بود، تصریح کردند: این مراسم از ساعت 20 و 30 دقیقه شب آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه صبح روز اربعین نیز مراسم مناسبتی ویژه برگزار می‌شود، اضافه کردند: این مراسم نیز از ساعت 9 صبح روز 11 آذر ماه در قالب سخنرانی و مداحی با حضور آیت‌الله آملی و مرتضی حیدری و محمود حسینی برگزار می‌شود.

 

محمدلو در ادامه با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در 13 شب نخست ماه محرم بیان کردند: برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان از 22 مهرماه همزمان با شب اول ماه محرم در قالب برنامه عزاداری در حسینیه اعظم زنجان از ساعت 20 آغاز و تا ساعت 23 شب برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در این ایام برنامه‌هایی از قبیل تلاوت قرآن، عزاداری، سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی، مرثیه سرایی اجرا شد، تصریح کردند: این برنامه‌ها با حضور مداحان و سخنرانان استانی و کشوری برگزار شد.

 

 

 قرآن باید محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد

 

غلامرضا کاتب، نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاحیه مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که به

میزبانی شهرستان گرمسار برگزار شد، گفت: امروز در امت اسلامی گروه های تکفیری روی آرامش را از ملت مسلمان گرفته اند و باید با محوریت قرآن آرامش را بازگرداند.

 

وی افزود: قرآن کریم الا بذکرالله تطمئن القلوب است و همه باید به این نکته توجه کنند و با قرآن انس و الفت بیشتری بگیرند.

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید با توسل و تمسک به قرآن زمینه سعادت اخروی و دنیوی انسان ها ایجاد شود.

 

کاتب در ادامه تأکید کرد: قرآن محور تعالی بشر است و امروز گروه های تکفیری آن را مخدوش می کنند.

 

وی اظهار کرد: در فاجعه منا که تعدادی از نخبگان قرآنی کشور در آن از بین رفتند مصداق بارز عمل به ظاهر قرآن است.

 

نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: حادثه منا بی تدبیری حکام سعودی را نشان می دهد و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

کاتب بیان کرد: با وجود این گروه های تکفیری اسلام و قرآن در غربت کامل به سر می برند و کسانی با نام قرآن و پیامبر اعظم (ص) مسلمانان را می کشند.

 

وی اظهار کرد: آنچه که مهم است عمل به حقیقت قرآن، احکام الهی و دستورات ائمه اطهار (ع) است که باید در جامعه الگو باشد.

 

 

انتشار کتاب «بودن یا نبودن» ویژه هفته وقف

 

مجتمع فرهنگی و پژوهشی سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف کتاب «بودن یا نبودن» را منتشر کرد.

 

براساس این گزارش ، از بخش های متنوع این کتاب می توان به، پیشینه، زندگی در بهشت، خشت اول، رنگ ها و عطرها، راه فرار به انضمام احکام وقف و مسابقه اشاره کرد.

 

نام نویسی  12 هزار نفر در طرح سراسری تربیت حافظان قرآن در آذربایجان غربی

 

حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10الی 15میلیون حافظ و قاری قرآن در کشور، اجرا می شود.

 

وی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان متولی فعالیت های قرآنی از سال 91 اجرای طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم را با سهمیه های مشخص در استان های مختلف آغاز کرده است.

 

جوانبخت تصریح کرد: سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در چهارمین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن، 15 هزار نفر است که تا کنون موفق به جذب و آموزش 12هزار و 731 نفر شده است.

 

وی گفت: این تعداد قرآن آموز زیر نظر 171 مربی قرآن مشغول فراگیری و حفظ کلام الله مجید هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه کلاس‌های قرآن مورد اشاره با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی که بقعه متبرکه وجود ندارد، با مسافت بقاع تا شهر طولانی است، کلاس‌ها در مساجد برگزار می‌شود.

 

اخذ 1000 سند موقوفات در فارس

 

علی اکبر جعفریان خاطر نشان کرد: مساحت سند های صادر شده در استان فارس 32 میلیون متر مربع است که از این تعداد 900 متر مربع آن منفعتی و مابقی انتفاعی است.

 

وی ارزش ریالی اسناد اخذ شده را بیش از 220 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عمده نیات این اسناد اخذ شده مربوط به عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 

معاون حقوقی ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 98 فقره سند مالکیت اراضی با بیش از 15 میلیون و 550 متر مربع رفع اختلاف شده با منابع طبیعی نیز اخذ شده است.

 

جعفریان تصریح کرد: در راستای رفع اختلاف با منابع طبیعی، بیش از 12 جلسه کارگروه های استانی با حضور کارشناسان منابع طبیعی و اداره اوقاف برگزار شده است./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات