۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۹۹۲
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ دغدغه بسیاری دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌ریزان فرهنگی برای تحقق اهداف فرهنگی باید یکدل و متحد باشند، گفت: غیر از رهبر انقلاب هیچ‌کس دغدغه فرهنگی ندارد.
حجت الاسلام علي انصاري

حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به نفوذ فرهنگی دشمن گفت: رهبر معظم انقلاب بطور مکرر بحث نفوذ فرهنگی و شبیحخون فرهنگی را مطرح کردند.

 

وی افزود: جنگ ما با دشمن به پایان نرسیده و همچنان ادامه دارد منتها به شکلی دیگر؛ اگر در گذشته ما درگیر نبرد تسلیحاتی با غرب بودیم امروزه جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن جایگزین آن شده است.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه در جهاد فرهنگی مهم‌ترین شاخص مبارزه با نفس است، اظهار کرد: برای مبارزه با نفس و جلوگیری از وسوسه‌های شیطانی ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و در جبهه فرهنگی نباید پس‌روی کرد و باید براساس منویات رهبر انقلاب عمل کرد.

 

حجت‌الاسلام انصاری افزود: برنامه‌ریزان فرهنگی برای تحقق اهداف فرهنگی باید یکدل و متحد باشند و در راستای ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی تلاش کنند.

 

این مسؤول در پاسخ به این سؤال که آیا نفوذ دشمن توهم است یا واقعیت؟ عنوان کرد: دشمن در عرصه فرهنگی نفوذ کرده و آثار آن نیز در جامعه مشهود است و در رفتار نوجوانان و جوانان ما می‌توانیم عمق این نفوذ را دریابیم.

 

شیعه مدل جدیدی از سبک زندگی را ارائه می‌کند

وی افزود: هر چند تلاش‌های بسیاری از جانب مسؤولان برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن صورت گرفته و نمی‌توان تلاش‌های آنان را نادیده گرفت اما این کافی نیست و باید خیلی بیشتر از این‌ها بر روی روزنه‌های نفوذ دشمن کار شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به هجوم دشمنان به سبک زندگی ایرانی- اسلامی تصریح کرد: این به ایدئولوژی شیعه برمی‌گردد که با فطرت و ذات انسان‌ها هم‌خوانی دارد در حالی که ایدئولوژی غرب نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جوانان باشد.

 

حجت‌الاسلام انصاری اضافه کرد: در فرهنگ و ادبیات شیعه ظلم‌ستیزی و دفاع مظلوم وجود دارد و آموزه‌های دینی شیعه با فرهنگ غرب در تضاد بوده و این فرهنگ غنی در اسلام از زمان پیامبراکرم(ص) وجود داشته است.

 

وی تاکید کرد: مذهب شیعه یک مدل جدیدی از سبک زندگی را ارائه می‌کند و آن هم تلفیق دو محور اصلی امامت و ولایت است که با ادبیات روز و سبک زندگی امروزی درهم آمیخته شده است و موجب رهایی بشریت می‌شود.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به نقش دستگاه‌های نهادهای مختلف در مقابله با نفوذ فرهنگی و تحکیم فرهنگ خودی و ایرانی اسلامی تاکید کرد: غیر از رهبر معظم انقلاب هیچ‌کس دغدغه فرهنگی ندارد؛ ما باید حرف و عملمان یکی باشد تا بتوانیم در مقابل فتنه‌های دشمنان سربلند بیرون بیاییم.

 

 

حجت‌الاسلام انصاری در پایان گفت: وظیفه تربیت نوجوانان و جوانان برعهده خانواده‌ها و درجه بعدی آموزش و پرورش می‌باشد و این در حالی است که مجموعه آموزش و پرورش از بودجه کمی برخوردار است؛ سال گذشته بودجه فرهنگی 5 میلیارد تومان بوده است که با این میزان اعتبار فراهم آوردن شرایط لازم برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن کار آسانی نخواهد بود./955/302/ب3

ارسال نظرات