۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۰۴۱۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تغییرات سیاسی باید بر پایه تدابیر فرهنگی و تربیتی باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: اگر تغییرات سیاسی بر پایه تدابیر فرهنگی و توسعه تربیتی صورت نگیرد، هیچ گاه نمی‌توان به صورت بلند مدت گره‌های موجود جامعه را باز کرد.
حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبري دانشگاه هنر اسلامي تبريز

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس عباس‌زاده، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه هنر اسلامی تبریز عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تبریز اظهار داشت: امروز جامعه دانشگاهی از مشکلات عدیده‌ای چون بی کاری پس از فراغت از تحصیل رنج می برند که بایستی مسؤولان چاره‌ای به این معضل داشته باشند.

 


وی ازدواج دیر هنگام، عدم تمکن مالی، فساد اقتصادی، فقر فرهنگی، از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی چون اعتماد ملی و شکاف‌های عمیق سیاسی و طبقاتی در جامعه را از دیگر مشکلات جوانان دانست و گفت: برای رفع مشکلات جوانان باید تغییرات سیاسی بر پایه تدابیر فرهنگی و توسعه تربیتی بنیان نهاده شود.

 


حجت الاسلام عباس‌زاده ادامه داد: اگر تغییرات سیاسی بر پایه تدابیر فرهنگی و توسعه تربیتی صورت نگیرد، هیچ گاه نمی‌توان به صورت بلند مدت گره‌های موجود جامعه را باز کرد. امید که تدبیر دولت مردان، فرآیند توسعه تربیتی و فرهنگی را هر چه دقیق تر کلید زند. در غیر این صورت نمی توان امیدوار به آینده بود.

 


وی با تأکید بر رسالت خطیر جوانان در عصر حاضر تصریح کرد: جوانان باید بدانند معنای حیات و زندگی در موجود زنده و حتی خود خداوند به معنای «درک» و «فعل» است. یاد گرفتن و به کار بستن. به طوری که هر چه بامِ علم بلندتر و دایره‌ی عمل وسیع‎تر می‌شود، جان آدمی پویا‎تر است. اما چه آموختن و چگونه عمل کردن مطلبی دیگر است.

 


حجت الاسلام عباس‌زاده افزود: در دیدگاه اسلامی علوم همگی آموختنی‌اند چرا که همه علوم، اسلامی است؛ زیرا هر رشته‌ای از معارف بشری یا الهی را که در نظر بگیریم یا آگاهی با فعل پروردگار است و یا آشنایی با خود خداوند. ما به آموختن و به کار بستن علوم در زندگی دنیوی و اخروی به شدت نیازمندیم با این تفاوت که علوم مربوط به دنیا، مقدمه کمال است و علوم مربوط به آخرت، عین کمال.

 


وی با اشاره به احادیثی از امام صادق(ع) و پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: نه تنها باید از نیروی جوانی برای رشد علمی و اخلاقی و عبادت خود بهره جست بلکه برای ایجاد عدالت اجتماعی نیز کوشید. ایجاد عدالت اجتماعی یکی از اهداف مشترک انبیاء بوده است، اما پیامبر اکرم(ص) قبل از بعثت نیز دغدغه بسط عدالت داشت و ظلم ستیز و حق مدار بود.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که ایران اسلامی دارای یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های رشد و توسعه با نام نیروی انسانی تحصیل‌کرده، جوان و مستعد است، گفت: امروز در یک فرصت طلایی تاریخ کشور هستیم که اگر در مقطع فعلی نتوانیم از ظرفیت‌های موجود داخلی بهره‌مند شویم، نخواهیم توانست در آینده به آرمان های نظام جامه عمل پوشاند./935/202/ب1

ارسال نظرات