۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۲۷۷
آیت‌الله طبرسی:

پویایی و بالندگی کشور در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که متولیان فرهنگی باید برای توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کنند، گفت: کتاب‌خوانی باید به ‌عنوان یک سنت در جامعه نهادینه شود و مردم ما به ‌ویژه جوانان، باید اوقات فراغت خود را با مطالعه و کتاب پر کنند.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، صبح امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل کتابخانه های استان گفت: بر خلاف سایر مکتب ها، اسلام مکتبی است که با کتاب شروع شد چرا که نخستین بار پیامبرگرامی اسلام در یک سرزمین بی ثبات که مردمشان در جهالت بسر می بردند با کلام خدا «اقر بیم ربک الذی خلق» مبعوث شدند.

 

وی افزود: رهبران اجتماعی و سیاسی و مصلحان اجتماعی برای حکومت داری و فعالیت در یک جامعه، برنامه دارند که برنامه حضرت محمد(ص) برای اشاعه دین اسلام قرائت کتاب بوده است.

 

آیت الله طبرسی افزود: مسلمانان در تاریخ کتاب دار، کتاب خوان و کتاب نویس بودند و اروپائیان قبل و بعد از رنسانس از کتاب و فرهنگ کتاب خوانی به شکل امروز برخوردار نیودند بلکه با فتح کشورهای اسلامی صاحب کتاب و فرهنگ شدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که کتابخانه های عمومی استان پاسخگوی نیاز سه میلیون جمعت استان و هشت هزار روحانی این دیار نیست، خاطرنشان کرد: مازندران که از وجود علمایی نظیر آیات حسن زاده آملی جوادی آملی که کتاب های زیادی نوشتند برخوردار است باید در خورشان، این استان و علمای اهل کتاب و کتابت آن، فضای کتابخانه ای داشته باشیم.

 

وی عدم وجود کتابخانه شاخص در مازندران را یک مشکل جدی دانست و گفت: ایجاد و تجهیز کتابخانه ها یکی از عوامل توسعه و پیشرفت فرهنگ هر جامعه ای محسوب می شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به اهتمام مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتاب خوانی پرداخت و گفت: بازدید هر ساله مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب و مطالعه کتاب های زیاد و تقریر و تقریظ ایشان بر جدیدترین کتاب های منتشر شده نشان از علاقمندی ایشان به کتاب دارد و به همین دلیل باید این سیره رفتاری ایشان برای ما الگو باشد.

 

وی با بیان این‌که حوزه های علمیه و روحانیت نقش مهمی در نهادینه‌کردن فرهنگ مطالعه در جامعه دارند، یادآور شد: باید این مهم از سوی روحانیت اطلاع‌رسانی شده و همگان به این امر مبادرت ورزیده و با افزایش سرانه مطالعه، فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این‌که متولیان فرهنگی باید برای توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کنند، اظهار داشت: کتاب‌خوانی باید به ‌عنوان یک سنت در جامعه نهادینه شود و مردم ما به ‌ویژه جوانان، باید اوقات فراغت خود را با مطالعه و کتاب پرکنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، توجه به حوزه فرهنگی کتابخوانی را در جامعه خواستار شد و گفت: کتاب یکى از ارزشمندترین فرآورده‏هاى بشرى و گنجینه بزرگ‏ترین ثروت‏هاى بشر، یعنى دانش و تحقیق است.

 

آیت الله طبرسی در ادامه افزود: دین و دنیاى بشر و جسم و جان انسان، به برکت کتاب تأمین و تغذیه مى‏ شود و فرآیند کمال بشرى به ‏وسیله کتاب تحقق پیدا می‌کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت کتاب به عنوان غذای روح، تصریح کرد: بشر با پدیدآوردن کتاب، درس‏هاى بى‏شمارى را که در کتاب تکوین بدو آموخته شده، گرد مى ‏آورد و در محیط بشرى منتشر مى‏سازد و بدین‏گونه روز به‏ روز گنجینه ثروت بشرى، غناى بیشتر مى یابد.

 

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری برای افزایش سطح مطالعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز جبران عقب ماندگی‌های گذشته و رسیدن به قله های بزرگ دانش و علم تنها به افزایش آگاهی ها و سطح علمی افراد یک ملت محقق می‌شود. 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: هر زمان که مردم انس بیشتری با کتاب پیدا کنند، مطالعه به گونه‌ای شیرین و لذت‌بخش می شود که با افزایش هر آگاهی با شوق بیشتری این کار را ادامه خواهند داد./950/202/ب3

ارسال نظرات