۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۰۴۳۴۸
امام جمعه اسلام آباد غرب:

تأسیس حکومت اسلامی مصداق بزرگ ترین امر به معروف بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: براندازی حکومت سلطنتی مصداق بزرگ ترین نهی از منکر و تأسیس حکومت اسلامی مصداق بزرگ ترین امر به معروف ملت ایران بود.
امام جمعه اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم سالروز تشکیل بسیج طلاب از سوی امام خمینی (ره) پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان، طلاب و روحانیان در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی(ره) تأکید فراوانی بر حمایت از بسیج و بسیج اقشار و طلاب و دانشجویان داشتند، این تأکید بر مبنای فکری عمیق و دقیق است و این مبنا از چند جهت قابل بررسی است.
 
 
وی ادامه داد: فعالیت ها و کارهایی که از دل مردم آغاز شود معمولا ثمرات خوبی خواهد داشت از این رو کارهایی که قرار است به نتایج بلند الهی برسد باید مردمی آغاز شود، حتی امر به معروف و نهی از منکر باید مردمی شکل گرفته و مردمی انجام شود، پس یکی از ارزش های بسیج، مردمی بودن آن است و بسیجیان به دنبال تمتعات دنیوی نیستند.
 
 
حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: بهترین درجه بسیج گمنامی و عالی ترین رتبه آن شهادت است، بسیج به دنبال مقاومت است، انسان زمانی در مقابل هجمه ها مقاومت می کند که هدفی راسخ در ذهن داشته باشد، انتخاب هدف متعالی راه را هموار می کند.
 
 
امام جمعه اسلام آباد غرب تصریح کرد: استکبار جهانی پس از جنگ جهانی دوم به دنبال نظم نوین جهانی بود بر این اساس که جهان را همچون دهکده و خود را همچون کدخدای آن بدانند، انقلاب ایران نظم نوین جهانی را بر هم زد چون کسانی که انقلاب را به ثمر رساندند خود به نظم نوین جهانی دیگری اعتقاد داشتند و آن این است که پرچم جهان بر دوش منجی عالم است که با آمدنش ظلم در جهان از میان رفته و عدالت گسترده می شود.
 
 
وی افزود: در نظم نوین جهانی شکل گرفته بر پایه اسلام همه دولت ها و انسان ها به حق خود می رسند، این یک آرمان بلند به نام آرمان مهدویت است، این هدف متعالی تحریم ها و ظلم ها را در نظر مردم کوچک و خرد نشان می دهد، در این نظم ملت تسلیم خواست مستکبران نمی شود و مستکبران نیز به دنبال ایجاد فشار بر آن کشور هستند.
 
 
حجت الاسلام محمدی پور ابراز داشت: زنده نگه داشتن روحیه بسیجی به معنای زنده نگه داشتن استقامت و هدف و آرمان مهدویت است، مطلبی که باید در میان مسؤولان حوزوی نشر داده شود این است که طلاب باید فعالیت های بسیجی و فرهنگی را مدنظر قرار دهند زیرا درس حقیقی قدم نهادن در این راه است.
 
 
امام جمعه اسلام آباد غرب در پایان گفت: برای نشر دروس حوزوی در سطح جامعه راهی جز تشکیل حکومت اسلامی وجود ندارد، رهبر معظم انقلاب می فرمایند کامل ترین مصداق نهی از منکر براندازی رژیم های سلطنتی و کاملترین مصداق امر به معروف تأسیس حکومت اسلامی است که خوشبختانه ملت ایران آن را به انجام رساند./857/202/ب1
ارسال نظرات