۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۴۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

علم و ادیان الهی مؤید عمر طولانی امام زمان هستند

خبرگزاری رسا ـ حقانی، علم و ادیان الهی را مؤید عمر طولانی امام زمان خواند و گفت: علم بیولوژی و هیچ یک از ادیان آسمانی تاکنون عمر طولانی برای بشر را رد یا مورد انکار قرار نداده‌اند.
امام زمان امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حقانی، شامگاه امروز در آستان حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: برای امام زمان(عج) شاخص و ویژگی‌های بیان شده که همین شاخص‌ها موجب شده‌ افرادی که معاند ظهور و مباحث مهدویت هستند، وجود حضرت و تولد ایشان را انکار کنند و یکی از این مباحث عمر طولانی امام زمان(عج) است.

 

وی افزود: در روایتی از امام سجاد(ع) بیان شده که امام مهدی(ع) سنت و شیوه‌ای از زندگی حضرت نوح (ع) را دارند که آن عمر طولانی است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همچنین از امام حسن(ع) مجتبی(ع) در همین زمنیه روایت مشابهی وجود دارد که می‌فرمایند «خداوند عمر او (مهدی) را در دوران غیبتش طولانی می‌کند، سپس به قدرتش او را در سیمای جوانی زیر چهل سال آشکار می‌کند، تا مردمان دریابند که خداوند بر هر کاری توانا است».

 

خانم حقانی با بیان این که این روایت به وضوح بر طولانی بودن عمر امام زمان(عج) تأکید دارد، گفت: عقل، علم و ادیان الهی هیچ کدام عمر طولانی بشر را انکار نکرده‌اند؛ به گونه‌ای که برنارد شاو می‌گوید «از اصول علمی مورد پذیرش همه دانشمندان بیولوژیست، این است که برای عمر بشر نمی‌توان حدی تعیین کرد و حتی دیرزیستی نیز مسأله مرز ناپذیری است».

 

وی اظهار کرد: همچنین پروفسور «آتی‌نگر» در این زمینه می‌گوید به نظر من با پیشرفت تکنیک‌ها و کاری که ما شروع کرده‌ایم، بشر قرن بیست و یکم خواهد توانست هزاران سال عمر کند.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: در انجیل در داستان معراج حضرت عیسی(ع) و در قرآن و تورات در ماجرای حضرت نوح(ع) و حضرت یونس(ع) به عمر طولانی این دو پیامبر بزرگ الهی اشاره شده است، در تورات و انجیل نیز بیان شده که «عمر حضرت آدم، نهصد و سی سال و حضرت ایوب(ع) نهصد و پنج سال بود».

 

خانم حقانی ادامه داد: این آیات و روایت‌ها و سخنان دانشمندان نشان می‌دهد که عمر طولانی مورد قبول علم، عقل و تمام ادیان است و همه ادیان به عمر طولانی معتقد هستند.

 

وی یادآور شد: پس عمر طولانی جای شبهه افکنی و تشکیک در وجود امام زمان(عج) نیست و این تنها دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان است./968/پ202/ف2

ارسال نظرات