۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۰۴۸۲۱
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه در موضوع انتخابات روشنگری است/ برخی برای شکستن جایگاه مجلس خبرگان خیز برداشته‌اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مهم ترین وظیفه ائمه جمعه در موضوع انتخابات روشنگری است، گفت: متأسفانه برخی ها خیز برداشته اند که مجلس خبرگان را به چالش بکشانند و جایگاه واقعی آن را بشکنند و این یک خطر جدی است که باید همه هوشیار باشند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ائمه جمعه این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: در انتخابات ها به طور کلی چه بخواهیم و جه نخواهیم با چالش روبه رو خواهیم بود و این چیز جدیدی نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر این که باید چالش های انتخابات را با دقت مدیریت و تدبیر کنیم و این از رسالت های امروز متولیان امر است، گفت: ائمه جمعه باید مراقب باشند در حالی که به مدیریت چالش های پیش روی انتخابات می پردازند، خود گرفتار چالش ها نشوند و این بسیار مهم است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که ائمه جمعه باید مراقب موضع گیری های خود در مورد کاندیدای انتخابات باشند، ابراز داشت: باید طوری موضع گیری کنیم که مشخص نشود از کاندیدای خاصی طرفداری می کنیم و این موضوع در مدیریت چالش ها بسیار مهم است.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که تریبون نماز جمعه تریبون نظام است و در همین راه نیز باید مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: باید هر چه به سمت انتخابات های اسفندماه سال جاری نزدیک تر می شویم، اصل انتخابات و شاخص های انقلاب و نظام بیشتر از طریق تریبون نماز جمعه تبیین و بازگو شود و این رسالت بر دوش ائمه جمعه است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که تریبون نماز جمعه نباید به هیچ وجه برای نماینده و نامزد خاصی مورد استفاده قرار گیرد، تأکید کرد: هیچ کسی حق ندارد از تریبون نماز جمعه به نفع یا بر علیه کسی در انتخابات استفاده کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مهم ترین وظیفه ائمه جمعه در موضوع انتخابات روشن گری است، اظهار داشت: متأسفانه برخی ها خیز برداشته اند که مجلس خبرگان را به چالش بکشانند و جایگاه واقعی آن را بشکنند و این یک خطر جدی است که باید همه هوشیار باشند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که ائمه جمعه باید مراقب باشند که خود را خرج کاندیدای خاصی نکنند، تصریح کرد: حساسیت انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی بسیار بالا است چراکه دولتی ها علی رغم این که وانمود می کنند در جریان انتخابات نقشی نخواهند داشت اما به دنبال این هستند که بیشترین کرسی مجلس را به دست بگیرند و برای انجام فعالیت های آتی خود از آن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه این نشست به آغاز فعالیت موکب قمربنی هاشم(ع) این استان در کشور عراق از دیروز اشاره کرد و ابراز داشت: این موکب متعهد شده است که در مجموع 200 هزار غذا در اختیار زائران اباعبدالله(ع) قرار دهد و این برای آغاز کار بسیار آبرومندانه است.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که باید کمک های مردمی شهرستان ها نیز به این سمت سوق داده شود و خیران پای کار بیایند، به نقش بی بدیل ائمه جمعه در این راستا اشاره کرد و افزود: متأسفانه در شهرستان های استان تا به امروز حرکت قابل توجهی صورت نگرفته است که می طلبد ائمه جمعه وارد میدان عمل شوند./9457/202/ب1

ارسال نظرات