۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۱۲۲
کارشناس مسائل دینی:

گناهان انسان مانع از دیدن امام زمان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با توجه به این که امام زمان(ع) خدمت مردم می رسد ولی ما ایشان را نمی بینیم، گفت: گناهان انسان مانع از دیدن امام زمان(ع) شده و مردم بدانند تا زمانی که گناه می کنند، نمی توانند امام خود را ببینند.
گناه ترک گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید ابوالفضل مدرسی کارشناس مسائل دینی امشب در عزاخانه امام حسین(ع)، گفت: روایات و آیات زیادی در رابطه با بحث ازدواج داریم که اهمیت این بحث را می رساند.

 

وی افزود: امام زمان(ع) طبق روایات و آیات قرآن ازدواج کرده زیرا زمانی که امام زمان(ع) پیامبر را الگوی خود قرار می دهد و پیامبر هم بحث ازدواج را در احادیث خود مطرح می کند پس امام زمان به ازدواج اهمیت داده است.

 

حجت الاسلام مدرسی با توجه به این که ازدواج سنت رسول خدا بوده و هرکسی با این سنت مخالفت کند از امت پیامبر شمرده نمی شود، اظهار داشت: امام زمان(ع) همسری را دارد که هم می شود گفت که عمر آن طولانی بوده و هم طولانی نبوده است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام زمان(ع) دارای همسری است، خاطرنشان کرد: همان طور که خداوند قادر بر تمام کاری است پس چه اشکالی دارد که خداوند عمر همسر امام زمان(ع) را طولانی کند.

 

وی با اشاره به این که همسر امام زمان(ع) می تواند دارای عمر طولانی نباشد، بیان داشت: همان طور که پیامبر دارای همسرانی بوده امام زمان(ع) هم می تواند در طول سال عمر خود دارای همسرانی باشد.

 

کارشناس مسائل دینی یادآور شد: اگر امام زمان در زمان ازدواج خود دارای بچه نباشد این نقص بودن خلقت امام زمان را می رساند که دیگر نمی شود ایشان را به عنوان امام قبول داشت.

 

وی اظهار داشت: امام زمان(ع) به سنت پیامبر اکرم(ص) که در احادیث خود می فرماید خانواده ها باید بچه بیاورند، عمل می کند که اگر خلاف این واقع شود، چندان خوب نیست.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که زوج های جوان بچه را فراموش نکنند، ابراز اشت: این که بعضی از مردم می گویند فرزند کم تر زندگی بهتر، این یک فکر غربی بوده که مردم ایران باید از این تفکر دوری کنند.

 

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: امام زمان(ع) فردی ظاهر در بین مردم است که متأسفانه چشمان ما این بزرگوار را نمی بیند و این که امام زمان(ع) یک گمشده می باشد این یک جمله اشتباه است.

 

وی با توجه به این که امام زمان(ع) خدمت مردم می رسد ولی ما ایشان را نمی بینیم، اظهار داشت: گناهان انسان مانع از دیدن امام زمان(ع) شده و مردم بدانند تا زمانی که گناه می کنند، نمی توانند امام خود را ببینند.

 

کارشناس مسائل دینی ابراز داشت: زوج های جوان مبنای خودشان را معنویات قرار دهند تا زندگی خوبی را برای خودشان به وجود بیاوند.

 

وی در پایان گفت: زوج های جوان حقوق یکدیگر را در زندگی های خود انجام و به آن ها احترام بگذارند زیرا زندگی که به حقوق همدیگر احترامی قائل نیستند رو به نابودی است./9707/203/ب1

ارسال نظرات