۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۲۶۶
استاد حوزه علمیه کرمان

لقمه حرام قساوت قلب را به دنبال دارد

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که سنگ‌دل بودن با بندگی کردن خدا نمی سازد، گفت: لقمه حرام و پرخوابی از علت های بیمار شدن روح و قساوت قلب شمرده می شوند که اگر کسی در دنیای خودش به این طور گناهانی مشغول شود، آخرت خودش را از بین برده است.
حجت الاسلام حسين محمدي مدير مدرسه علميه صالحيه کرمان

حجت الاسلام حسین محمدی، استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و با خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، با اشاره به حدیثی در مورد گناه، گفت: احادیث زیادی در بحث گناه در روایات و قرآن وجود دارد که این اهمیت گناه را می رساند که مرم باید از آن دوری کنند.

 

وی اقزود: بزرگ‌ترین بلا در جامعه فقر و تهیدستی است که انسان ها نباید بگذارند زمانی که فقر به رندگی‌ آنها وارد شد، ایمان آنها هم ضعیف شود.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که فقر ممکن است پایه های ایمان را ضعیف کند، اظهار داشت: مریض شدن جسم یکی دیگر از موجباتی است که ممکن است دین انسان را بی اهمیت کند، زیرا بسیاری از مردم زمانی که مریض می شوند، ناشکری خدا را می‌کنند.

 

وی بیان داشت: بدترین بلا بعد از فقر و مریض شدن جسم، قساوت قلب بوده زیرا قساوت قلب، انسان را از راه خدا دور می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با توجه به این که علت های زیادی برای قساوت قلب وجود دارد، خاطرنشان کرد: زنگار قلب زمانی در انسان شکل می گیرد که انسان نسبت به گناه بی اهمیت شود.

 

وی ابراز داشت: کسانی که در زندگی خود گناه می کنند و گناه را سیک می شمارند، طبق حدیث امام باقر(ع) لکه های سیاهی در قلب او تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که غفلت انسان را در چاه گناه می اندازد، یادآور شد: مردم بدانند که افرادی که از راه خدا بیرون رفته اند و ویگر توبه هم نمی کنند، آن ها را دوست خود قرار ندهبد.

 

وی در با اشاره به این که سنگ‌دل بودن با بندگی کردن خدا نمی سازد، ابراز داشت: لقمه حرام و پرخوابی از علت های بیمار شدن روح شمرده می شوند که اگر کسی در دنیای خودش به این طور گناهانی مشغول شود، آخرت خودش را ازبین برده است.

 

وی در پایان گفت: روضه زیاد سبب قساوت قلب می شود که مردم باید در ماه هایی همچون محرم و صفر اهل افراط و تفریط نباشند./9707/303/2

ارسال نظرات