۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۵۴۰۷
ادعای عجیب عضو حزب ندای ایرانیان:

برای حل مشکلات کشور همه جریان های سیاسی باید جبهه اعتدال را کمک کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در خواسته ای عجیب خواهان کمک همه جریان های سیاسی برای حل مشکلات کشور به جبهه اعتدال شد و گفت: اصلاح طلبان و اصول گرایان باید جناح بندی ها را کنار گذاشته و در کنار یکدگر قرار گیرند.
ميزگرد سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امیر شهلا، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در میزگرد سیاسی با موضوع«مجلس اصول گرایی یا اصلاح طلبی» که بعد از ظهر امروز در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد برگزار شد اظهار کرد: دانشجویان به عنوان سنگ بنای تحول فرهنگی و سیاسی کشور هستند و می توانند با درک اهمیت انتخابات پیش رو، آن را به بدنه جامعه نیز منتقل کنند.

 

وی فضای سیاسی کشور را به دو بخش در آغاز دولت نهم و پایان دولت دهم تقسیم کرد و گفت: این دو بخش در واقع نقطه عطف و مبدأ شروعی برای هر گونه حرکت در کشور به شمار می روند؛ دولت دهم در طی هشت سال،خسارات هنگفتی را بر زیرساخت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی کشور وارد کرده است که برای آوار برداری آن دو برابر این زمان یعنی 16 سال نیازداریم که به شرایط سال 84 برسیم.

 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: دولت یازدهم در شرایط نامناسبی قدرت را در اختیار گرفت و باید سیاست های غلط ایجاد شده را مدیریت کرد؛ برای کمک به این دولت و ساماندهی به اوضاع نابسامان کشور به مجلسی کاردان و کارشناس نیاز داریم و مطرح کردن این که مجلس اصلاح طلب یا اصول گرا باشد چندان اولویتی ندارد بلکه مجلسی نیاز داریم که افزون بر آگاه بودن از مشکلات و نارسایی های حوزه های مختلف کشور، برای این مشکلات برنامه نیز داشته باشد.

 

دولت نهم و دهم،مرزبندی های جناحی و سیاسی کشور را تغییر دادند 

شهلا با بیان این که اعتدال به عنوان گفتمان غالب در کشور است، گفت: خوشبختانه دولت نهم و دهم موازنه قدرت، و تقسیم بندی و مرزبندی های جناحی و سیاسی کشور را تغییر دادند و بسیاری از اصول گرایان که در دوره اول از دولت نهم حمایت کردند ولی در میانه راه از حمایت خود دست برداشتند، اگرچه که با سکوت خود مهر تأیید بر سیاست های این دولت زدند ولی همین که از این حمایت دست برداشتند و در جبهه دولت قرار نگرفتند، نشان دهنده این تغییر مرزبندی های سیاسی است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مملکت و فضای سیاسی کشور دیگر به هیچ عنوان توان یک دوره دیگری از رادیکالزم و تندروی از هرگونه جناح و گروهی را ندارد؛ مشکلات و بحران های اقتصادی در کشور آن چنان نفس گیر است که تمام کسانی که نسبت به مردم دغدغه مند هستند باید عنوان های سیاسی و قرار دادی را کنار بگذارند و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، جبهه اعتدال و میانه روی را تقویت و کمک کنند تا با برنامه های دقیق و کارشناسی شده، دولت از بحران های اقتصادی، سیاسی و بین المللی خارج شود.

 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: مجلس دهم، اولین مجلس بعد از دوران احمدی نژاد است و متأسفانه در طول مجالس هشتم و نهم، روحیه رویین تنی را در نمایندگان مجلس ندیدیم و به سادگی از کنار تحریف سخنان امام خمینی(ره) که فرمودند مجلس در رأس امور است، کوتاه آمدند و سکوت کردند بنابراین باید دوباره این روحیه سلحشوری، برنایی و برّایی را به مجلس دهم بازگرداند.

 

شهلا افزود: مجلس، چکیده فضائل و عصاره ملت است؛ نمایندگان بر حق مردم باید در مجلس حضور داشته باشند و با قاطعیت از برنامه ها، مطالبات و نیازهای جمهور مردم حمایت کنند و هر جا نیاز داشته باشد در مقابل دولت قرار گیرد و خواسته مردم را از آن مطالبه کند و کمک کند تا دولت برنامه های خود را به مرحله ظهور برساند.

 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این که اصلاح طلبان در حوزه سیاسی خود  مانیفست روشنی دارند، تصریح کرد: اصلاحات چارچوب قانون اساسی را به عنوان یگانه مانیفست خود می دانند و همیشه برای حرکت در آن تلاش کرده اند؛ اصلاح طلبان به حرکات گام به گام ذیل میثاقی که با خون شهیدان و مردم دارند، معتقد هستند.

 

وی با اشاره به این که 70 تا 80 درصد مردم،  به شعارهای اصلاح طلبان اعتقاد دارند، گفت: اصلاح طلبان متعلق به این کشور هستند و بیشترین هزینه را برای استقرار انقلاب در دوره سازندگی و اصلاحات داشتند.


اصلاح طلبان، حامیان مشروع دولت تدیبر و امید هستند 

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با یادآور شدن این که مجلس باید وکیل الرعایا و نماینده جامعه باشد، اظهار کرد: جامعه ای که در سال 92 با تمام دنیا حرف زد و سلیقه سیاسی خود را در انتخابات عیان کرد، جامعه ای که از تندروی، عوام فریبی، سوء استفاده ابزاری از مسائلی همچون دین، ولایت فقیه، قانون و جمهوری اسلامی ایران خسته است.

 

شهلا با اشاره فرمایش امام خمینی(ره) که در آن فرمودند، مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح یا فساد می کشاند، خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان، حامیان مشروع دولت تدیبر و امید هستند ولی هر زمان احساس کنند که منافع مردم متضرّر است به طور قطع از این حمایت دست برمی دارد و آن را نقد می کند.

 

وی با بیان این که بسیاری از زیر ساخت های امروز کشور در حوزه های مختلف مربوط به دولت سازندگی است، گفت: دولت اصلاحات رشد اقتصادی 6 درصدی را تحویل احمدی نژاد داد ولی روحانی این دولت را با رشد اقتصادی منفی 6 درصد تحویل گرفت و این درحالی است که مردم فقیر تر شدند و در این جا این پرسش مطرح که 59 درصد از درآمد فروش نفت دولت احمدی نژاد کجا رفت، چرا مجلس در مقابل آن سکوت کرد درحالی که باید از احمدی نژاد در قبال این مبلغ بالا مطالبه می کرد.

 

جریان خزنده رادیکالیزم و تندروی،خطر امروز کشور است

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، جریان خزنده رادیکالیزم و تندروی را به عنوان خطر امروز کشور دانست و اظهار کرد: اصلاح طلبان و اصول گرایان باید جناح بندی ها را کنار گذاشته و در کنار یکدگر قرار گیرند تا از ورود تندروها به مجلس دهم جلوگیری کنند.

 

شهلا خاطر نشان کرد: ما به مجلسی نیاز داریم که صدای ملت باشد و بداند که مردم خاستگاه آن قرار دارد و بداند مهم ترین وظیفه آن احقاق و صیانت از حقوق مردم  که در طول هشت سال گذشته وجود نداشته و دیگر این که این کشور به صورت تک صدایی اداره نمی شود و ثمره این تک صدایی مجلس و دولت، هشت سال دولت دهم است که نتایج آن مشهود است.

 

وی در ادامه با بیان این که شورای نگهبان به عنوان یکی از اصول مهم قانون اساسی است، خاطر نشان کرد: ما به مجلسی نیاز داریم که در آن صداهای مختلف شنیده شود، صدایی که بهتر بتواند مطالبات و نیازهای مردم را انعکاس دهد؛ تجربه نشان می دهد که هر زمانی شورای نگهبان یک قرائت عام تر و مبسوط تری نسبت به تأیید صلاحیت ها داشته، مجلسی پویاتر، فعال تر و پرسش گر شکل گرفته  و در مقابل هر زمان این قرائت ضیف بوده، مجلسی بسته تر و همسان تر تشکیل شده است./844/پ202/ج 
  
  

ارسال نظرات