۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۳۰۵۵۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

آماده سازی برای ظهور از برکات زیارت اربعین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ظهور ریشه در عاشورا و غدیر دارد و تا کسی این دو رویداد مهم را درک نکند به عصر ظهور نخواهد رسید، گفت: آماده سازی برای ظهور از برکات زیارت اربعین است.
پياده روي اربعين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حقانی امشب در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) در سلسله نشست های مهدویت با بیان اینکه فلسفه مهدویت و ظهور امام شناسی است، اظهار داشت: تا انسان به امام شناسی نرسد نخواهد توانست عصر ظهور را درک کند؛ یکی از برکات زیارت اربعین امام حسین(ع) آماده سازی برای ظهور است.

 

وی افزود: ظهور یعنی شناخت امام زمان خود و لبیک گویی به حضرت است و فلسفه و محتوای عاشورا و پیاده روی اربعین هم تمرین همین لبیک گویی به امام عصر است و ما به این وسیله به حضرت اعلام می‌کنیم که شیعه برای جهاد و نبرد نهایی با کفار آماده بوده و از دشمن ترسی ندارد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: پیاده روی اربعین گامی سازنده برای حرکت به سمت جامعه مهدوی است و این یعنی اینکه ما نسبت به گذشته چندین گام به عصر فرج نزدیک شده ایم.

 

حقانی اظهار کرد: اگر نمی‌خواهیم در عصر قیام جهانی آخر الزمان مانند کوفیان باشیم باید به خوبی فلسفه امام و امام شناسی را فرا بگیریم؛ زیرا بدون شناخت امام پیمودن مسیر ظهور که از فتنه های رنگارنگ پر است کاری بسیار دشوار و ناممکن خواهد بود همانطور که عده‌ای این مسیر را بدون شناخت امام طی کردند و به بهاییت و بابیت رسیدند و نه تنها به شناخت امام نایل نشدند بلکه سعی کردند در جامعه امام سازی کنند تا به وسیله این امام سازی بتوانند منافع مادی خود را تأمین کنند.

 

وی افزود: بسیاری از مکاتب جعلی هم برای این است که مردم را در شناخت امام واقعی دچار شبهه کند اما در حال حاضر با وجود برنامه‌های غنی فرهنگی مانند زیارت اربعین امام حسین(ع) مسیر برای شناخت امام واقعی باز شده و گرد و غبار فتنه های دشمن کنار رفته به همین دلیل غرب با حرکاتی مانند پیاده روی اربعین و عاشورا مخالف بوده و می‌خواهد با تهدیدهای تروریستی به وسیله داعش این حرکات مهم و اساسی را متوقف کند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پیاده روی اربعین گوشه‌ای کوچک از قیام عظیم امام زمان(عج) را برای برقراری حکومت عدل جهانی به نمایش می‌گذارد و لرزه در دل دشمنان امام زمان(عج) و انقلاب جهانی ایشان می‌اندازد.

 

حقانی یادآور شد: حضور گسترده در چنین حرکتی خود بخشی از وظایف یک منتظر را نشان می‌دهد منتظری که سکوت نکرده و در پاسخ به فتنه ها و توطئه دشمن بدون هیچ ترس و هراسی از حزب شیطان و کفار پای به میدان جهاد گذاشته و با انواع تهدیدها عرصه را برای دشمن رها نکرده است./968/پ202/ف

ارسال نظرات