۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۳۰۵۶۹۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مطرح کرد؛

مسلمانان، قربانیان توحش مدرن/ نقش برجسته رهبر انقلاب در تأمین امنیت و صلح داخلی کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ما باید در سایه رهنمودهای امام خامنه ای و در سایه صلحی که در کشورمان به برکت وجود ایشان تأمین شده است، احکام و حدود دین الهی را به گوش مردم برسانیم.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در همایش بررسی نهضت حسینی(ع) از دیدگاه اهل سنت که ظهر امروز در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روایات وارده از اهل سنت و تشییع نشان از حقانیت قیام امام حسین(ع) دارد.

 

وی ادامه داد: در کتاب صحیح بخاری نقل است که در حضور عبدالله بن عمر کسی از حکم نجاست خون پشه ای پرسید، عبدالله از آن فرد پرسید که آیا از اهل عراق هستی؟ گفت: بله، عبدالله گفت: تعجب می کنم از امتی که در مورد خون پشه ای سوال می کنند در حالی که فرزند رسول الله را به شهادت رسانده اند، عبدالله بن عمر گفت که از رسول خدا(ص) شنیدم که می فرمودند: «حسن و حسین(ع) از گل های خوشبوی من در دنیا هستند.»

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: گروه های تکفیری از شیعه و سنی در دنیای امروزی ما مصداق همین افراد هستند که با ایجاد اختلاف و کینه بین امت ها دستانشان را به خون بی گناهان آلوده می کنند و آنگاه در مورد جزئی ترین مسائل و احکام دین اسلام باهم به بحث می نشینند.

 

وی با اشاره به رفتارهای بسیار شرمگین گروه تکفیری داعش در رابطه با ایجاد جنگ نکاح و جنایت هایی که در رابطه با نوامیس مسلمین می کنند، گفت: کسانی که در جزئی ترین مسایل دینی تعصب دارند، اما به اصلی ترین اصول آن پایبند نیستند، امروز به هیچ کس حتی بچه های کوچک رحم نمی کنند و مرتکب فجیع ترین جنایت ها می شوند.

 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: گناه کودکان معصوم چیست که باید قربانی توحش مدرن بشریت شده و به خاک و خون کشیده شوند؟

 

وی با اشاره به نقش علما در ایجاد آگاهی در بین مردم و افزایش بینش دینی و سیاسی آنان، تأکید کرد: ما به عنوان عالمان دین وظیفه داریم که چنین مباحثی را به گوش همه مردم برسانیم و آنان را از فتنه هایی که علیه مسلمین تدارک دیده اند آگاه کنیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به نقش محوری امام حسین(ع) در ایجاد وحدت بین مسلمین و خنثی سازی کیدهای مستکبران عالم، گفت: مردم باید به گرد این محور وحدت آفرین جمع شوند تا فرموده رسول خاتم(ص) در حق ایشان که به کشتی نجات و چراغ هدایت تشبیه شان کردند، محقق شود.

 

وی در پایان نقش مقام معظم رهبری را در ایجاد وحدت رویه و ثبات و صلح در کشورمان را بسیار برجسته عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید در سایه رهنمودهای ایشان و در سایه صلحی که در کشورمان به برکت وجود ایشان تامین شده است، احکام و حدود دین الهی را به گوش مردم برسانیم./936/202/ب1

ارسال نظرات