۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۷۷۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

اربعین حسینی بزرگ‌ترین کلاس عرفان است

خبرنگار خبرگزاری ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که اربعین حسینی بزرگ‌ترین کلاس عرفان است، گفت: امام حسین(ع) تجلی خداوند است، طوری که هدایت بشر را بر عهده می‌گیرد و در تسلیم افراد سرکش عالم وجود ایشان بسیار موثر و تاثیرگذار است.
حجت الاسلام علي عباسي
معاون تهذيب حوزه علميه قزوين

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، پیرامون اهمیت اربعین حسینی گفت: یکی از ادله‌های محکم بر وجود خداوند متعال، وجود معصومان است که آیات عظمای الهی هستند و از محکم‌ترین ادله بر وجود خداوند وجود مقدس ابا عبدالله الحسین(ع) است.

 

وی در ادامه افزود: با اینکه بیش از هزار و چهارصد سال از شهادت امام حسین(ع) می‌گذرد ما اکنون شاهد این هستیم که حسین هنوز زنده و محبوب قلوب است.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه کوچک و بزرگ از زندگی خود برای امام حسین(ع) می‌گذرند، تصریح کرد: این دلیل بر این است که یک نیرو و معجزه الهی وجود دارد که آن بزرگوار را محبوب دل‌ها کرده است.

 

اربعین حسینی بزرگ ترین کلاس عرفان است

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین کلاس عرفان است ابراز کرد: امام حسین(ع) تجلی خداوند است طوری که هدایت بشر را بر عهده می‌گیرد و در تسلیم افراد سرکش عالم وجود ایشان بسیار موثر و تاثیرگذار است.

 

وی اظهار کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند همیشه برای خداوند متعال که نعمت‌هایش محکم و فراوان است در هر زمان و برهه‌ای یک عباد ویژه‌ای وجود دارد، منظور از عباد ویژه منجی های ظهور هستند که در هر قرنی وجود دارند آنها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند طوری که خدا را با تفکر مناجات می‌کنند.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه تاکید کرد: ما در دعاها می‌خوانیم خداوندا مرا از کسانی قرار بده که در درون با آنها مناجات می‌کنی، چنین بندگانی در تمام زمان‌ها وجود دارند یعنی با خدا یک ذکری دارند و خدا هم با آنها یک سری دارد و از درون با آنها مناجات می‌کند.

 

مجاهدین مدافعان امنیت مردم

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان کرد: در روایتی آمده است که خداوند متعال مجاهدین را قرار داده که از قائدین دفع بلا کنند، یعنی نوعی امان برای مردم هستند که خداوند توسط آنها بلا را از مردم برطرف می‌کند.

 

وی اظهار کرد: امام راحل(ره) در کتاب منشور حیات درباره علمای گذشته می‌فرماید که گاهی به میدان نمی‌آمدند و در سیاست دخالت نمی‌کردند که این به خاطر شدت تقوای آنها بوده چون فکر می‌کردند که اگر به سراغ سردمداران زمان بروند دین لکه دار خواهد شد از این رو ممکن بود به آنها نسبت درباری بودن بزنند در حقیقت به جهت حفظ دین وارد عرصه نمی‌شدند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: قیمت و ارزش هر کس به اندازه کارهای نیکی است که در حق دیگران انجام می‌دهد هر کسی بیشتر به مردم خدمت رسانی کند و به درد آنها رسیدگی کند ارزشمندترین انسان است./873/303/ب1

ارسال نظرات