۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۸۲۱
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر:

توسعه تفکر حسینی ایمن‌کننده مردم از توطئه‌ها و آسیب‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر با بیان این که محبت امام حسین(ع) در دل‌ها جای گرفته و از دل رفتنی نیست، گفت: توسعه تفکر امام حسین(ع) ایمن‌کننده مردم از آسیب های دشمنان است.
اربعين حسيني

حجت الاسلام سعید علی پور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که هیأت های مذهبی، نیروهای مردمی و مبلغان همچون سال گذشته بلکه پرشورتر از اربعین حسینی امسال استقبال کرده اند، ابراز داشت: حساسیت رهبر معظم انقلاب درباره توسعه فرهنگ دینی و فرهنگ عاشورا سبب اهتمام، توجه و شوق مردم به مسأله برپایی موکب، اقامه عزا و ترویج فرهنگ امام حسین(ع) شد.

 

وی با یبان این که دیدار همراه با بازدیدی در مزر چذابه و شلمچه با رییس سازمان تبلیغات کشور انجام شده است، گفت: این بازدید نتایج مثبتی برای هیأت ها و نیروهای مردمی خدمت گذار زائران امام حسین(ع) به همراه داشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی، سازماندهی هیأت ها و نیروهای مردمی و تشکل های دینی است، گفت: توسعه تفکر امام حسین(ع) که نشأت گرفته از دل و جان و باورهای مردم است، سبب ایمن بودن آنها از آسیب ها و توطئه های دشمنان می شود.

 

حجت الاسلام علی پور با بیان این محبت امام حسین(ع) در دل مردم را نمی توان از بین برد و شاهد آن هستیم که آنها با تمام رده های سنی پیاده به سوی کربلا روانه می شوند، گفت: این راهپیمایی در واقع مقابله با سایت ها، ماهوارها و شبکه های اجتماعی استکبار است و هر آنچه داریم از امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا که توسعه این فرهنگ مقدمه ساز ظهور امام زمان(ع) است و امیدورایم انقلاب اسلامی به دست ایشان برسد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شوشتر با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در آستانه اربعین حسینی تصریح کرد: با همکاری امام جمعه، بسیج و هیأت‌های مذهبی شهرستان، موکبی در مرز چذابه تأسیس که این موکب تا بعد از اربعین حسینی و بازگشت زوار آماده استقبال و پذیرایی از زوار آنها است و روزانه 3 مبلّغ در کنار اعضاء موکب و برای اقامه نماز حضور دارند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به دیگر فعالیت های مرتبط با اربعین حسینی در سطح شهرستان گفت: ائمه جماعات شهرستان در مساجد به صورت ویژه در ماه محرم و صفر با تبیین آیات موضوعی، اخلاقی، دینی و اعتقادی قرآن به تفسیر آن برای حضار پرداخته و در عین حال با اشاره به این که هیأت های مذهبی شهرستان همه ساله با حضور در امام زاده عبدالله به عزاداری می پردازند، ابراز امیدواری کرد تا این حضور امسال پررنگ تر ازسال گذشته برگزار شود.

 

وی افزون بر توسعه فرهنگ عاشورایی، تفسیر قرآن را مهم‌ترین وظیفه مبلغان در آستانه اربعین حسینی دانست و بیان داشت: بیان مطالب با زبان مردم و استفاده صحیح و منطقی از آیات قرآنی و روایات معصومین و ادغام آنها با علم روز شیوه‌ای مؤثر برای تبلیغ آموزه های دینی است  و در عین حال مبلغان را به بیان واقعیات جامعه فرا خواند./9453/303/ب2

ارسال نظرات