۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۶۱۰۱

فعالیت تبلیغی 220 مبلغ در بقاع متبرکه لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف لرستان گفت: 220 مبلغ بومی و غیر بومی با حضور در 46 بقعه متبرکه لرستان تا پایان ماه صفر به فعالیت تبلیغی خود ادامه می دهند.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف وامورخیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ویژه برنامه های دهه پایانی ماه صفر در 46 بقعه متبرکه لرستان برگزار می شود.


وی با اشاره به حضور 220 مبلغ در بقاع متبرکه استان لرستان، ابراز کرد: فعالیت تبلیغی این مبلغان از شب اربعین تا 28 صفر ادامه دارد.


حجت الاسلام خاکباز با بیان این که از این تعداد مبلغ 100 مبلغ از قم دعوت شده است، خاطرنشان کرد: افزون بر بقاع متبرکه برخی از مبلغان در مساجد استان لرستان مستقر شده اند.


وی در ادامه با اشاره به این که مراسم عزاداری اربعین در همه بقاع متبرکه لرستان برگزار شد، افزود: در این ایام مبلغان به تبلیغ، ترویج آموزه های دین، بیان اهداف قیام امام حسین(ع) و الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) می پردازند.


مدیرکل اوقاف لرستان وقف را نیز از مسائل مهم و نیاز ضروری جامعه در عرصه های گوناگون دانست و اظهار داشت: مبلغان ما افزون بر برنامه های تبلیغی باید در راستای فرهنگ وقف نیز برنامه ریزی کنند.


ترویج فرهنگ وقف برای گسترش حوزه های علمیه ضروری است
وی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف در جامعه موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات می شود، یادآور شد: امروز باید توجه خیران را به عرصه هایی که نیازمند وقف هستند، جلب کنیم.


حجت الاسلام خاکباز حضور خیران در راستای گسترش حوزه های علمیه را امری مهم دانست و عنوان کرد: امید است مبلغان اعزامی با ترویج فرهنگ وقف در این زمینه نقش آفرینی کنند.


وی با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه پایانی ماه صفر گفت: برنامه های دهه پایانی ماه صفر با پیاده روی حرم تا حرم در بقاع متبرکه پایان می یابد.


مدیر کل اوقاف لرستان  با اشاره به پیش رو بودن هفته وقف خاطرنشان کرد: برگزاری همایش عالم واقف در بروجرد، نشست هم اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه و نشست با اصحاب رسانه در این زمینه از جمله برنامه های هفته وقف در سازمان اوقاف استان است./9459/302/ب1

ارسال نظرات