۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۳۰۶۳۱۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

رسانه در بازخوانی ظرفیت‌های وقف نقش مهمی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به نقش رسانه در بازخوانی ظرفیت های وقف، گفت: ما به دنبال این هستیم که با همدلی و همزبانی بتوانیم عَلم های فعالان رسانه را آییه تمام نمای خوبی هایی کنیم که در زندگی روزمره و اطراف هر یک از ما اتفاق می افتد.
حجت الاسلام گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، عصر امروز در آیین اختتامیه چهارمین همایش وقف و رسانه در تالار نور ضمن تجلیل از شهدا به عنوان کسانی که عرصه جدیدی از وقف، به نام وقف جان را پیش روی بشریت پایه ریزی کردند، به اهمیت شکرگزاری نعمت ها با توجه به آیات قرآن اشاره و اظهار کرد: شکر نسبت به نعمت ها و بندگان خدا نیز، شکر خدا محسوب می شود.

 

وی افزود: به عنوان مثال شکرگزاری یک فرد عالم، صرف علم خود در راه خدا است و شکرگزاری یک سرمایه دار، صرف اموال خود در راه خدا و خدمت به خلق خدا.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: در همایش وقف و رسانه به دنبال این هستیم که با همدلی و همزبانی بتوانیم عَلم های فعالان رسانه را آینه تمام نمای خوبی هایی کنیم که در زندگی روزمره و اطراف هر یک از ما اتفاق می افتد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: وقف، زبانی کهن و پیچیده دارد که با زبان رسانه که مولودی جدید و مدرن است، فاصله دارد؛ برای ایجاد یک زبان مشترک میان وقف و رسانه، راهی جز این نیست که برای خدمت به خلق و کسب رضای خدا گام برداریم.

 

وی با بیان این که بازخوانی ظرفیت های وقف، از مجال هایی است که بتوانیم الگوهای عینی و عملی همدلی میان وقف و رسانه را ارائه کنیم، ادامه داد: به برکت وجود مضجع مطهر رضوی، خراسان رضوی یکی از استان هایی است که دارای بیشترین موقوفات هستند و در زمینه رسانه نیز، افزون بر خبرگزاری ها، دارای سه روزنامه است که ظرفیت مناسبی را برای اطلاع رسانی پیش روی استان قرار داده اند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به ثبت 174 وقف جدید در سال جاری، اضافه کرد: 85 درصد رقبات خراسان رضوی دارای سند اجاره معتبر است در حالی که میانگین کشوری زیر 60 درصد است. با این وجود 4هزار و 915 هزار متصرف در اراضی وقفی وجود دارد که فاقد سند اجاره بوده و تصرف آن ها غیرشرعی و غیرقانونی است./930/202/ب1

ارسال نظرات