۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۳۰۶۸۹۵

هفتمین همایش وقف و رسانه در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش وقف و رسانه ظهر امروز با حضور نائب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه تقدیر از فعالان حوزه رسانه و وقف در مرکز همایش‌های صدا و سیمای تهران برگزار شد.
همايش وقف و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتمین همایش وقف و رسانه ظهر امروز چهارشنبه 18 آذر با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، سید حسین هاشمی استاندار تهران، علی اصغر پور محمدی معاون رسانه ملی و جمعی فعلان حوزه وقف و رسانه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 

در بخش سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد با تاکید بر موضوع وقف، بیان داشت: انسان واقف بلندترین گام را برای تقویت رابطه خود و کاهش رابطه خویش با جهان مادی بر می‌دارد، قطعا باید تعلقات دنیوی کاسته شود و پیوند انسان با خداوند مستحکم شود، انفاق می‌تواند نقش موثری در این حرکت به سوی تعالی داشته باشد.

 

وی در ادامه به موضوع مهم تأثیر رسانه بر گسترش وقف نیز اشاره کرد که می‌توانید متن کامل این سخنرانی را در اینجا مشاهده کنید.

 

در ادامه این برنامه به ترتیب سید حسین هاشمی و علی اصغر پور محمدی نیز با ایراد سخنرانی به موضوع وقف و نتایج آن در جامعه پرداختند.

 

در بخش پایانی این مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موضوع وقف تنها به اسلام منتهی نمی‌شود و در سایر ادیان الهی نیز به این مفهوم مهم الهی پرداخته شده است.

 

وی افزود: در تاریخ ایران متأسفانه دولت‌های ظهور و بروز کردند که به موضوع وقف بی اعتنا بودند و حتی به آن نیز ضربه وارد کردند، اما با آغاز انقلاب اسلامی و توجه امام راحل(ره) این امر الهی دوباره در کشور ما جان گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تأکید کرد: پس از امام خمینی(ره) نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی در بسیاری از موارد به موضوع وقف اشاره داشتند و در بیش از 800 استفتا منتشر شده از ایشان به امر وقف تاکید شده است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با انتقاد از ترویج فرهنگ غربی در کشور، بیان داشت: ایجاد خیریه ریشه غربی دارد، اما وقف یک پایه دینی را با خود دارد، در امر وقف منفعت کار خیر جاری می‌ماند و سال‌ها ادامه پیدا می‌کند، اما در خصوص خیریه‌ها نمی‌توان جایی را پیدا کرد که قرن‌ها استوار مانده باشد.

 

وی تأکید کرد: باید وقف بسیار خوب و زیبا معرفی شود، رسانه‌ها نیز باید تلاش کنند تا فرهنگ وقف را در جامعه جاری کنند، ضمن این‌که در معرفی منفعت این عمل الهی باید آگاهی وجود داشته باشد تا مخاطب عمدتا جوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: امکان ندارد کسی بتواند از موقوفات برای منفعت شخصی و یا کاربرد دیگر استفاده کند، زیرا این موضوع حتی در زمان جنک هم از سوی امام راحل(ره) رد شد.

 

وی در پایان با اشاره به برخی کج‌رفتاری‌ها در جامعه، گفت: متاسفانه عده‌ای برخی از موقوفات را صاحب شده‌اند، قطعا ما به سراغ این افراد می‌رویم و احقاق حق می‌کنیم، ضمن این‌که باید در نظر داشته باشیم وقف می‌تواند در ابعاد مختلف به جامعه اسلامی ما کمک کندف خواه این موضوع در خهاد فی سبیل الله باشد و یا در حفظ محیط زیست، ضمن این‌که برنامه‌ای در حال تدوین است تا مردم بتواند با خرید اوراق در وقف‌های عام نیز شرکت کنند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از فعالان رسانه‌ای تجلیل به عمل آمد، خبرگزاری رسا نیز به عنوان یک رسانه پیشرو با بن مایه دینی در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت./856/202/ب2

ارسال نظرات