۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۱۶۴
آیت الله دری نجف آبادی:

حوزه و دانشگاه با همدلی و همزبانی نقشه های شوم دشمن را خنثی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که رسالت و هدف حوزه و دانشگاه باید در پیشبرد علم، دانش، معرفت و مقابله با توطئه های غرب باشد، گفت: حوزه و دانشگاه باید با همدلی، همزبانی و وحدت توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به 27 آذر، سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال توانای ایران اسلامی در مسیر پیشرفت هستند و  نخبگان، فرهیختگان، دانشجویان و حوزویان، سرمایه های با ارزش نظام اسلامی محسوب می شوند.

 

ضرورت هوشیاری حوزه و دانشگاه

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که هوشیاری حوزه و دانشگاه یک ضرورت است، بیان کرد: امروز کاملا مشهود است که دشمنان در کمین دانشگاهیان و حوزویان بوده و سعی دارند با اغوای این اقشار و براه انداختن بازی های سیاسی، دانشگاه و حوزه را از رسالت اصلی شان بازدارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که رسالت و هدف حوزه و دانشگاه باید در پیشبرد علم و دانش و معرفت و ارتقا و عزت اسلام و مسلمانان و تقویت آنان در برابر توطئه های غرب باشد، گفت: حوزه و دانشگاه باید با همدلی، همزبانی و وحدت توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند.

 

وحدت میان حوزه و دانشگاه، آزاد اندیشی در فضای علمی کشور را به همراه دارد

امام جمعه اراک با بیان این که دانشجویان در دانشگاه ها و طلاب در حوزه های علمیه باید در مسیر حفظ وحدت بیش از پیش تلاش کنند، افزود: وحدت میان حوزه و دانشگاه سبب آزاد اندیشی در فضای علمی کشور و ایجاد فضای باز برای تعامل و همفکری بیشتر میان جریانات علمی و فرهنگی می شود.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که شهید مفتح همچون دیگر شهدای فرهیخته انقلاب اسلامی از شخصیت هایی بود که با خون خود درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرد، اظهار داشت: شهید مفتح از نظر شناخت عمیق مسائل علمی، آموزشی، اجتماعی و سیاسی جامعه آن روز ایران زمین به ضرورت و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پی برده بود و ما باید بکوشیم ادامه دهنده راه وی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که شهید مفتح در جهت وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های فراوانی را انجام داد، خاطر نشان کرد: امروز در ایران اسلامی دانشگاهیان و حوزویان باید در حفظ مسیر ارزشمند و  میراث گرانبها شهید مفتح از جان و دل گام بردارند. 

 

امام جمعه اراک با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) خود را پاسدار رسالت نبوت جدش پیامبر اکرم (ص) و فرهنگ عدالت پروری پدرش علی (ع) می دانست گفت: امام حسن مجتبی (ع) برای حفظ این میراث ارزشمند و با درک عمیقی که از جامعه مسلمین آن دوران داشت صلح با معاویه را پذیرفت.

 

مسیر حقیقت و امامت امام رضا

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) در مسیر حقیقت و امامت را با وجود نورانی خویش روشن کردند و وجود ایشان در ایران زمین نعمت و هدیه ای از جانب خداوند به این ملت بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به تشییع شهید رنجبر در شهر زاویه ساوه گفت: پیکر این شهید بزرگوار که پس از 29 سال در جریان تفحص پیدا شده و براساس آزمایش DNA شناسایی شده بود، دیروز با عظمت و شکوه در زادگاهش تشییع شد و مردم در مراسم این شهید والامقام نشان دادند که شهدا همواره عزیز و با عظمت هستند./842/201/ب1

ارسال نظرات