۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۳۰۷۲۲۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف مظهر نیکوکاری و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که مهم‌ترین کارکردهای وقف در جامعه‏‌ اسلامی کارکرد آموزشی و فرهنگی است، گفت: امروز وقف در جامعه اسلامی دارای کارکردهای فراوان و مؤثری است و مهم‌ترین مظهر کمک به مسائل فرهنگی در جامعه محسوب می شود.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که نام نیک واقفان خیراندیش همیشه ماندگار می ماند، اظهار داشت: سنت حسنه وقف یکی از مهم ترین مظاهر احسان و نیکوکاری و خدمت به هم نوعان است.

 

جایگاه وقف در دین مبین اسلام و قرآن کریم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که واقفان با وقف اموال خود صدقات جاریه ای را  برای آخرتشان ذخیره می‏ کنند، خاطر نشان کرد: واقفان خیر اندیش نشانگر تربیت اسلامی در سایه آموزه‏ های دینی و اسلامی خانواده‏ هایشان هستند که این مهم به عنوان یک ارزش محسوب می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان این که وقف در دین مبین اسلام و قرآن کریم دارای جایگاه با ارزشی است، گفت: وقف یک نوع صدقه جاریه است و که امروز مسؤولان باید در راستای گسترش این فرهنگ ممتاز اسلامی تلاش کنند.

 

ماندگاری نام و مال انسان در طول زمان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر این که نهادینه کردن و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی بسیار ضروری است، بیان کرد: در جامعه اسلامی سنت حسنه وقف پایگاه‌ی مهم اقتصادی است که از نقش و اهمیت ویژه‌ای در راستای حل مشکلات جامعه برخوردار است.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به این که وقف، عمل پسندیده ای در راستای رفع نیازهای بشری است، خاطر نشان کرد: وقف باقیات الصالحاتی است که نام انسان و مال انسان را در طول زمـان ماندگار می کند.

 

سابقه طولانی وقف در فرهنگ ایرانی و اسلامی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که مهم‌ترین کارکردهای وقف در جامعه‏‌ اسلامی کارکرد آموزشی و فرهنگی است، اظهار داشت: امروز وقف در جامعه اسلامی دارای کارکردهای فراوانی و مؤثری است و بهترین مظهر کمک به مسائل فرهنگی در جامعه محسوب می شود.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان این که تمامی مشکلات مالی در بخش های مختلف به آسانی با وقف حل خواهد شد، خاطر نشان کرد: ترویج و فرهنگ سازی سنت پسندیده وقف می توان در تمامی مسائل اقتصادی و اجتماعی ورود پیدا کرد و مشکلات را رفع کند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه با بیان این که در ایران اسلامی سنت حسنه وقف جایگاه مناسبی داشته است، بیان کرد: تاریخچه وقف به قبل از ظهور اسلام در کشور ما بر می گردد و این سنت پسندیده یک سابقه طولانی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد./842/302/ب2

ارسال نظرات