۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱
کد خبر: ۳۰۷۲۲۵
دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی:

مدیریت زمان به عنوان یک اقدام ارزشمند در سیره رضوی است/ تبدیل تهدیدها به فرصت با الگوگیری از سیره رضوی

خبرگزاری رسا ـ دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی گفت: مدیریت زمان یک اقدام ارزشمند در سیره رضوی به شمار می رود و باید از آن در دشمن شناسی و نیز شناخت نقشه های دشمن و در نتیجه تبدیل تهدید ها به فرصت به عنوان الگو استفاده شود.
مشيري دبيراتاق فکر تبليغ

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به سیره امام رضا(ع) بیان کرد: توجه حضرت به مقوله توحید در گفتار، رفتار و عملکرد ایشان موج می زد به طوریکه در هر اقدامی، جلب رضای الهی و نگرش الهی به عنوان مهم ترین اولویت ها قرار داشتند.

 

وی به توجه ویژه حضرت به نماز و به ویژه اقامه نماز اول وقت اشاره کرد و افزود: امام رضا(ع) به مقوله نماز به عنوان یکی از زیر مجموعه های اعتقادی توحید، توجه و تأکید بسیاری داشتند؛  ایشان به قرآن به عنوان یک مرجع ناب که پاسخگوی تمامی نیازها و شبهات است و نیز به پیامبر(ص) در حفظ و ارتقای منزلت جایگاه ایشان، توجه و اهتمام ویژه ای داشتند.

 

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی تصریح کرد: نحوه عمل حضرت رضا(ع) نسبت به پیرامون جامعه خود، هرگز انفعالی نبود بلکه همواره به فضای عمومی جامعه و به ویژه مستمندان آن توجه جدّی داشتند و افزون بر آن اگرچه در مسائل سیاسی ورود نمی یافتند ولی به دقت به اوضاع سیاسی و فضای حاکم بر آن تسلط و مدیریت داشتند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به بحث مدیریت بحران در سیره حضرت رضا(ع)، خاطر نشان کرد: حضرت افزون بر مدیریت اوضاع توس، نسبت به رفتار و نقشه های مأمون عباسی نیز توجه کامل داشتند چرا که امام باید با این نقشه ها مقابله کند تا ماهیت او و هدفش را رسوا و از طرف دیگر حتی از آن ها در جهت خویش استفاده کند و این به معنای مدیریت بحران و تبدیل تهدید به فرصت ها است.

 

حجت الاسلام مشیری در ادامه یادآور شد: مدیریت زمان یک اقدام ارزشمند در سیره رضوی به شمار می رود و باید از آن در دشمن شناسی و دچار نشدن به فتنه ها و نقشه های دشمن، الگو گیریم و افزون بر نجات از دام دشمن باید آن تهدید را به یک فرصت و امتیاز به نفع خویش استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که تأکیدات وسفارش های بسیار بر فضیلت زیارت امام رضا(ع) شده است، بیان کرد: ائمه(ع) در روایات مختلف، زیارت حضرت را توصیه کرده اند و این سفارشات خود دلالت بر اهمیت زیارت ایشان دارد؛ پیامبر(ص) فرمودند«پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد. هر انسان اندوهناکى او را زیارت کند، خداى عزوجل اندوه او را از بین خواهد برد و هر گناهکارى که به زیارت او بشتابد، خدا گناهانش را مى آمرزد».

 

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با تأکید بر حفظ حرمت حضرت رضا(ع) در مشهد و نیز تکریم زائرین، خاطر نشان کرد: مسؤولین باید نسبت به مشهد نگاه ویژه ای داشته باشند واز طرفی نباید فقط به ظواهری همچون نقاره خانه، کبوتر و امثال آن پرداخته شود و بلکه مسئله فراتر از آن است و باید در احیا و اجرای فرهنگ رضوی و حفظ شوؤنات حریم رضوی اهتمام ویژه ای شود./844/302/ب2

ارسال نظرات