۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۰۷۲۳۲
استاد دانشگاه کرمان:

لقب عالم آل‌محمدی نشان دهنده جایگاه رفیع امام رضا در بحث علم و دانش است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: تمامی امامان معصوم ما از دانش گسترده الهی برخوردار بوده اند و اینکه امام رضا در بین اهل دانش و علم لقب آل محمد را می گیرند، روشن کننده جایگاه رفیع حضرت در بحث دانش و علم‌گستری است.
امام رضا(ع)

دکتر آل طه، استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد نامیده شده اند، نشان دهنده جایگاه علمی این امام در بین ائمه و بزرگان دینی است.

 

وی اظهار داشت: اگر نگاه دقیق تری به زندگی و دانش ائمه(ع) داشته باشیم، خواهیم دید که تمامی امامان معصوم ما از دانش گسترده الهی برخوردار بوده اند و اینکه امام رضا(ع) در بین اهل دانش و علم لقب آل محمد را می گیرند، روشن کننده جایگاه رفیع حضرت در بحث دانش و علم گستری است.

 

دکتر آل طه در ادامه بیان داشت: امام رضا(ع) با سلاح علم به جنگ تفکرات انحرافی رفتند و از این ابزار توانستند بهترین استفاده را ببرند و دقیقا مصداق این جمله قرار گرفتند که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد».

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: مامون شرایطی را ایجاد کرد تا حضرت رضا(ع) از دانش‌شان به بهترین وجه استفاده کرده و آن را در جامعه اسلامی گسترده کنند.

 

وی اظهار داشت: در حدیثی امام صادق(ع) به فرزندشان امام کاظم(ع) می فرماید: خداوند عالم آل محمد را در سلب تو قرارداده است که هم نام جدمان علی (ع) است و ای کاش من می توانستم فرزند تو را ببینم.

 

این محقق و پژوهشگر مطرح کرد: از میراث امام رضا(ع) می توان مباحث توحیدی را نام برد که امام بحث های مفصل و جامعی در این رابطه دارند و دیگری پاسخگویی به شبهات مطرح شده از جانب فرقه ها و دیگر ادیان به وسیله آیات و تفسیرشان از سوی امام رضا(ع) است.

 

دکتر آل طه در پایان گفت: با توجه به فرصت و موقعیت مناسبی که در اختیار حضرت قرار گرفت از ایشان آثار و احادیث فراوانی موجود است که از جمله مهمترین آثاری که به ایشان نسبت داده می شود و یا  از سوی شاگردان ایشان و علمای پس از امام رضا(ع) نوشته شده است می توان به صحیفه الرضا، طب الرضا و فقه الرضا اشاره کرد./9705/303/ب2

ارسال نظرات