۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۰۷۴۳۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

وقف مظهر اقتصاد مقاومتی و اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که بسیاری از خدمات اجتماعی و عمرانی را می‌توان با کمک گرفتن از وقف ارائه داد، گفت: وقف نماد رشد انسانی در جامعه دینی‏ و مظهر اقتصاد مقاومتی و اسلامی است.
نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي با استاندار مرکزي نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي با استاندار مرکزي نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي با استاندار مرکزي نشست مديرکل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي با استاندار مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ظهر امروز یکشنبه 22 آذر، در دیدار استاندار مرکزی که به مناسبت هفته وقف در اراک برگزار شد، بیان کرد: وقف می‌تواند در قالب یک نهاد مردمی کمک‌کار دولت باشد همچنین در جامعه اسلامی بسیاری از مشکلات مادی و معنوی را به آسانی حل می کند.

 

تدوین برنامه ششم توسعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برنامه‌های کارآمدی را در تدوین برنامه ششم توسعه در دستور کار خود قرار داده است، گفت: مسؤولان استان مرکزی باید از پایه‌های اقتصاد مقاومتی حمایت کنند همچنین از برنامه‌های اوقاف و امور خیریه حمایت‌های همه‌جانبه‌ای را داشته باشند.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان این که بسیاری از خدمات اجتماعی و عمرانی را می‌توان با کمک گرفتن از وقف ارائه داد، اظهار داشت: وقف نماد رشد انسانی در جامعه دینی‏ و مظهر اقتصاد مقاومتی و اسلامی است.

 

راه‌اندازی سامانه ثبت موقوفات استان مرکزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با سامانه ثبت موقوفات در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت موقوفات، تمامی موقوفات در سیستم جامع این اداره کل ثبت و ضبط شده و تمامی مباحث مالی در این سامانه موجود و قابل رصد است.

 

حجت الاسلام عباسیان در رابطه با مهم‌ترین فعالیت‌ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در یک سال گذشته، گفت: در یک سال اخیر تاکنون تمامی موقوفات موجود در استان مرکزی بازنویسی و بازخوانی شده است و برای بیش از 76 درصد از رقبات سند مالکیت صادر شده است.

 

در استان مرکزی 37 هزار هکتار موقوفه وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به این که در 1200 متر مربع از زمین‌های موقوفه ساخت و ساز انجام شده است، افزود: در استان مرکزی 37 هزار هکتار موقوفه وجود دارد که از این میزان 90 درصد اراضی مفید مربوط به بخش تجاری، صنعتی و کشاورزی است و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم میزان موقوفات استان به 50 هزار هکتار برسد.

 

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه 260 بقعه در سطح استان مرکزی وجود دارد، اظهار داشت: در سه سال گذشته در یکصد امامزاده از سوی خیران فعالیت های عمرانی صورت گرفته همچنین 100 میلیارد ریال به همت مردم و خیران کار عمرانی‌انجام شده است.

 

جمع آوری 40میلیارد ریال نذورات مردمی در ضریح بارگاه امامزادگان استان مرکزی

وی افزود: همچنین در این مدت 40 میلیارد ریال در ضریح بارگاه امامزادگان استان مرکزی نذورات مردمی جمع‌آوری و امسال نیز 70 میلیارد ریال کار عمرانی انجام شده و 40 میلیارد ریال درآمد نذورات امامزادگان استان مرکزی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مدیر کل امور اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در توسعه بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به خوبی ورود پیدا کرد و در این راستا اقدامات و فعالیت های پسندیده و با ارزشی را انجام داده است و همچنان این مسیر پسندیده در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است./842/202/ب1

ارسال نظرات