۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۳۰۷۵۱۴
معاونت پژوهش حوزه علمیه زنجان خبر داد؛

اخذ 200 مقاله پژوهشی از طلاب حوزه علمیه زنجان در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان از دریافت 200 مقاله پژوهشی از طلاب این حوزه علمیه خبر داد و گفت: طلابی که به امر مقاله نویسی علاقه مند بوده و در این زمینه از پشتکار لازم برخوردار هستند، قطعا در دراز مدت به یک نویسنده خوب تبدیل خواهند شد.
مقاله نويسي

حجت الاسلام کریم حسنی، معاونت پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به ضرورت گسترش فضای تحقیق و پژوهش اظهار داشت: در راستای گسترش فضای تحقیق و پژوهش، امسال نیز مانند سنوات گذشته به طلاب این حوزه علمیه تکالبف پژوهشی محول شد.

 وی در ادامه از دریافت و اخذ 200 مقاله پژوهشی در مدت زمان سال جاری از طلاب این حوزه علمیه خبر داد و افزود: طلابی که به امر مقاله نویسی علاقه مند بوده و در این زمینه از پشتکار لازم برخوردار هستند، قطعا در دراز مدت به یک نویسنده خوب تبدیل خواهند شد.

 این مقام مسؤول در ادامه خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی برای توجیه طلاب نسبت به امر مقاله نویسی و پژوهش از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد که در طی این جلسات جزئیات و ساختار یک مقاله استاندارد به آنها آموزش داده شد.

وی در ادامه با اشاره به کوتاه بودن مدت زمان اخذ تکالیف تحقیقی از طلاب تأکید کرد: در مدت زمان 5 ماه طلاب اقدام به تهیه این مقالات کرده و آنها را تحویل معانت پژوهش نمودند که یکی از کارهای مهم امسال، دوری طلاب از کپی کردن از سایت های مختلف در مقاله های خود بود.

 حجت الاسلام حسنی در ادامه با اشاره به ویژگی های یک مقاله علمی خوب و استاندارد تصریح کرد: یک مقاله استاندارد باید در برگیرنده مقدمه که شامل سؤال اصلی، فرضیه و سازماندهی بوده و همچنین یک مقاله باید پس از مقدمه دارای چکیده، کلید واژه، متن اصلی مقاله، نتیجه گیری و منابع مورد استفاده در آن باشد.

 معاونت پژوهش حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت طلاب مقاله نویس در آینده پژوهشی خود گفت: طلابی که امروز دست به قلم نمی شوند متأسفانه در آینده نه چندان دور و پس از فارغ التحصیلی به معاونت پژوهش رجوع کرده و خواستار معرفی نامه ای جهت درج در کارنامه پژوهشی خود در سطوح عالی حوزه یا دانشگاه هستند که اگر امروز این تکالیف خود را ارائه نکرده باشند در آینده نیز ما از این کار معذور خواهیم بود.

 گفتنی است؛ چند سالی است که حوزه علمیه زنجان نسبت به امر تحقیق و پژوهش طلاب سخت گیر شده و هر ساله برخلاف سنوات گذشته نسبت به اخذ تکالیف پژوهشی از آنها اقدام می کند./949/302/ب3

ارسال نظرات