۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۸۱۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد امام خمینی برای تحقق اسلام ناب بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی بوده است، گفت: وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگ اصیل در مقابل هجوم ارزش های غربی ضروری خواهد بود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد، گفت: این رویداد خجسته  حاصل خط فکری حضرت امام خمینی(ره) است که باید در راستای ترویج و تحکیم آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به این که روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است، بیان داشت: این مسأله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما آن حکیم عالی مقام و انسان والا و بصیر مطرح کردند یکی از برکات وجودی ایشان بوده است و ان‌شاءالله خواهد بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که روز بیست و هفتم آذر یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالم ربانی آیت الله مفتح است، افزود: این عالم بزرگوار از پیشروان اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه بود که در راه تحقق این امر تلاش های ارزشمندی داشته است.

 

وی تصریح کرد: این شهید والامقام در راه تحقق این اندیشه و آرمان که از اندیشه بلند امام راحل(ره) برخاسته بود تلاش های بی وقفه ای انجام داده و به پاس فعالیت های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه لزوم ارتباط، همکاری و هم فکری این دو قشر اندیشمند، روز بیست و هفتم آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به جایگاه حوزه و دانشگاه در کنار هم، افزود: نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

 

وی با بیان این که با نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان در می یابیم که عالمان دینی همواره سرپرستی و هدایت جامعه را بر عهده داشته و در حوادث و به ویژه مبارزات مردم علیه طاغوت پیشاپیش مردم به قیام برخاسته اند، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و پدید آمدن افق های تازه تکلیف سنگین تری بر عهده حوزویان قرار گرفته است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران، دانشگاه را دارای جایگاه آموزشی و پژوهشی در حوزه اندیشه های علمی و رسالت بلند این نهاد علمی را سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دانشگاهیان به عنوان روشن فکرانی که از افق بالاتری به جامعه می نگرند می توانند در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی افزود: در رژیم منحوس طاغوت تلاش های بسیاری برای منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور و نهادهای فرهنگی و آموزشی به ویژه دانشگاه ها صورت پذیرفت که با پیروزی انقلاب و در سایه رهبری امام راحل دو قشر روحانی و دانشجو برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام شدند.

 

وی تصریح کرد: روحانی و دانشجو با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای تکلیف خویش وارد عمل شده اند و به دلیل اهمیت نقش این دو قشر در هدایت جامعه است که وحدت میان آنها همواره مدد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی است و بدون این وحدت انقلاب اسلامی کم فروغ است و هم چنین وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری فرهنگی جامعه برای حفظ فرهنگی اصیل در مقابل هجوم ارزش های غربی ضروری خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: وحدت و همکاری میان این دو نهاد نه یک وحدت فیزیکی و شکلی بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی، ارزش های فرهنگی و دغدغه ها و حساسیت های سیاسی  اجتماعی است که باید برای استمرار آن تلاش شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: اگرچه در راه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش های بسیاری صورت گرفته اما کارشکنی های متعددی نیز در راه مقابله با این هدف شکل گرفته است و بدون شک هستند کسانی که می خواهند بار دیگر بین این دو مرکز ارزشمند و میان این دو قشر مهم و تأثیرگذار جدایی افکنند ولی کسانی که دشمنان نظام اسلامی را می شناسند نباید اجازه دهند تا غبار کدورت، فضای آکنده از مهر و و جو  سالم علمی کشور را تیره و بیمار سازد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان، گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصت خوبی برای طرح مجدد و عالمانه این موضوع و آسیب شناسی و آفت زدایی از این شجره طیبه و تحکیم یکی از بزرگ ترین آرمان های انقلاب اسلامی است./950/202/ب1

ارسال نظرات