۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۷۸۶۸
امام جمعه امیدیه:

وحدت حوزه و دانشگاه در راستای مبارزه با استکبار است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه با بین این که دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه و حوزه برای جلوگیری از نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با استکبار است، گفت: حضور افراد هم فکرو هم سو با استکبارگران در دانشگاه و تکمیل پروژه دشمن مانع از وحدت این 2 نهاد است.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام مهدی علیزاده امام جمعه امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در سالیان و سده های گذشته بحث وحدت حوزه و دانشگاه به شکل کنونی مطرح نبوده است، اظهار داشت: افراد و شخصیت هایی همچون ابوعلی سینا و شیخ بهاءالدین عاملی با فراگیری علوم حوزوی و دانشگاهی خود به عنوان مظهر وحدت این 2 نهاد مطرح شدند.

 

وی وحدت حوزه و دانشگاه و اثر پذیری آنها در جامعه را مهم دانسته و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان تأثیر و تأثر پذیرفتن از یکدیگر در جنبه های مثبت و پسندیده به این معنی که حوزه نقش خود در اسلامی سازی دانشگاه را ایفا و دانشگاه تأثیرات علمی خود را بر حوزه ایفا کند، تعریف می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حوزه و دانشگاه همچون 2 بال پرنده عامل تحرک و پویایی جامعه هستند، افزود: جدایی آنها از یکدیگر سقوط جامعه را به دنبال داشته و این 2 نهاد را از زمینه های نفوذ دشمن برشمرده و نفوذ در آنها را به مراتب از دیگر نهادها و مؤسسات خطرناک تر و زیان آورتر دانست.

 

این مقام مسؤول با بیان این که دشمن توجه خود را به حوزه و دانشگاه معطوف داشته و آنها را به عنوان مراکز صاحب نفوذ در زمینه های علمی و دینی نشانه گرفته است، گفت: دشمن در بحث نفوذ در این 2 نهاد دستاوردهای علمی را هدف خود قرار داده و سعی در تهی کردن آنها از این مقوله را داشته که متأسفانه شاهد بروز این رویداد در میان بعضی حوزویان و دانشگاهیان هستیم.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه معنی غیر اسلامی بودن دانشگاه ها را نباید پدید آورد، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ترویج اسلام در دانشگاه ها از سوی حوزه در راستای مبارزه با فرهنگ غرب و جلوگیری از نفوذ که با اسلامی سازی دانشگاه ها شاهد آن خواهیم شد که با ظهور ناهنجاری در دانشگاه ها این مرکز علمی خود با فرهنگ اسلامی از تکرار و پیشرفت این گونه ناهنجاری ها جلوگیری کند.

 

امام جمعه امیدیه با اشاره به روز دانشجو و این که در آن روز دانشجویان از حضور نمایندگان استکبار در دانشگاه ها جلوگیری کردند، افزود: متأسفانه دانشگاه در زمان کنونی محل حضور همراهان و هم فکران استکبار شده که با روح استکبار ستیزی دانشجویان و وحدت حوزه و دانشگاه در راستای مبارزه با استکبار در تضاد است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که دشمن در آرزوی عدم اتحاد و وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: افزون بر دشمن افرادی در داخل با قرار گرفتن در کنار دشمن به تکمیل این تفکر پرداخته و نگه داشتن آنها در داخل و جلوگیری از خروج آنها راهکار مقابله با این گونه افراد است./9456/302/ب3

ارسال نظرات