۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۰۸۵۵۴
عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌های علمیه:

دشمنان فرهنگ انتظار تفکر ولایت فقیه را نشانه گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: شرایط امروز نظام اسلامی مشابه شرایط زمان امام حسن عسکری(ع) است و در حال حاضر دشمنان، بیشترین هجمه را علیه تفکر شیعه، انقلاب و نظام اسلامی اعمال کرده‌‌‌اند و مهم‌ترین شاخصه آن یعنی تفکر ولایت فقیه را به چالش می‌کشند.
جزايري

حجت‌الاسلام سیدحمید جزایری، مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) جلوه‌ای از صفات و کمالات الهی و عاملی برای رشد و هدایت مردم هستند و امام حسن عسکری(ع) نیز نقش ویژه‌ای در آن دوران حساس داشتند.

 

عضو کمیته مدارج علمی حوزه‌های علمیه به شرایط خفقان دوران بنی‌عباس اشاره کرد و گفت: بنی‌عباس می‌دانستند که امام حسن عسکری(ع) پدر منجی عالم بشریت خواهند بود؛ از این‌رو ایشان را در محصوریت و محدودیت شدیدی قرار دادند.

 

وی ساماندهی نهاد وکلا و پرورش امام عصر(عج) را از تدابیر اطلاعاتی امام حسن عسکری(ع) و در جهت هدایت شیعیان خواند و ابراز داشت: جامعه به‌ویژه نخبگان و فرهیختگان باید هوشیار باشند؛ زیرا شرایط امروز نظام اسلامی مشابه شرایط زمان امام حسن عسکری(ع) است.

 

حجت‌الاسلام جزایری با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی تصریح کرد: دنیای استکبار به این نتیجه رسیده است که نظام اسلامی و تفکر شیعی، زادگاه و خاستگاه مبارزه با کفر و احیاگر ارزش‌های اسلام است.

 

وی افزود: در حال حاضر دنیای کفر و استکبار، سخت‌ترین و بیشترین محدودیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر محدودیت‌ها را علیه تفکر شیعه، انقلاب و نظام اسلامی اعمال کرده‌ است و مهم‌ترین شاخصه آن یعنی تفکر ولایت فقیه را به چالش می‌کشد.

 

مدیر گروه علمی تربیتی قرآن و علوم جامعةالمصطفی(ص) یادآور شد: ما وظیفه داریم از ساختار، سازمان و تجربه امام حسن عسکری(ع) درس بگیریم، تا بتوانیم بر تلاش‌های شیاطین غلبه پیدا کرده و زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنیم.

 

معاون آموزش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: همان گونه که امام حسن عسکری(ع) توانستند بر شرایط سخت آن زمان فائق آیند و جهان، تولد تکوینی امام عصر(عج) را شاهد باشد، از این‌رو اگر شرایط امروز نیز به درستی مدیریت شود، با نشر معارف اهل بیت(ع) زمینه ظهور فراهم شده و جهان شاهد حضور امام زمان(عج) خواهد بود./908/ت302/س

ارسال نظرات