۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۹۸۵
استاد حوزه علمیه:

ازدواج بهنگام و فرزندآوری از مصادیق تقوای عملی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ضیائی با بیان این که نباید به بهانه‌های واهی سن ازدواج یا فرزندآوری را به تأخیر انداخت، گفت: ازدواج بهنگام، فرزندآوری و تولید ذریه طیبه از مصادیق تقوای عملی است.
حسن ضيائي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدحسن ضیائی، استاد سطح عالی حوزه خراسان شامگاه دوشنبه در همایش «فرزندان؛ گل های زندگی» از سلسله همایش های کشوری فرزند بیشتر، ازدواج و مادر شدن را مهم ترین وظیفه یک زن در راستای تکثیر ذریه طیبه دانست.

 

وی هدف شیعه از تولید مثل و تکثیر ذریه طیبه، تربیت سربازان امام عصر(عج) است، افزود: مصلح کل، مظهر قدرت اسلام و یدالله است و ما هم خود و هم فرزندانمان باید با برخورداری از ایمان راسخ، شجاعت در ابراز حکم حق و تقوای عملی، بازوی ولایت حقه باشیم.

 

نباید به بهانه های واهی سن ازدواج یا فرزندآوری را به تأخیر انداخت

حجت الاسلام ضیائی، با اشاره به دشمنی یهود(صهیونیسم) با سایر نژادهای بشر به ویژه مسلمانان و توطئه آن‌ها برای جلوگیری از کثرت نسل شیعه، تأکید کرد: نباید به بهانه های واهی سن ازدواج یا فرزندآوری را به تأخیر انداخت یا دوران عقد را طولانی کرد.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که دین، برنامه زندگی صحیح را دارد فقط باید سؤال کرد و دنبال فهم عمیق آن رفت، اظهار کرد: از موارد نفوذ دشمن در بحث براندازی آرام حکومت دینی، نفوذ نامرئی و تغییر اصول مذاهب است؛ به عنوان نمونه، ظلم به نفس و غیر و پذیرش ولایت شیاطین را جایگزین امامت و عدل می کند تا افراد شیطان زده باشند وطبق دیکته اجانب رفتار کنند.

 

وی تأکید کرد: نسبت به دشمن نباید حالت انفعال یا دفاع داشت بلکه می بایست پیش از حمله دشمن آماده مقابله بود و حالت تهاجم مقدس داشت؛ این هجوم تنها فیزیکی و نظامی نیست. پیش از آن که فرقه های ضاله فرزندان ما را گرفتار خود کنند برای تربیت صحیح آنان برنامه ریزی کنیم.

 

حجت الاسلام ضیائی بهانه مشکلات مالی یا عدم اشتغال برای تأخیر ازدواج را مضحک خواند و گفت: خداوند می فرماید غنا و بی نیازی با ازدواج تأمین می شود؛ فرموده اند تنبلی نکنید و به دنبال روزی بروید نفرموده اند که علت تامه روزی هم ما هستیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که جاهلیت اخری به مراتب خطرناک تر از جاهلیت اولی است، تصریح کرد: ازدواج بهنگام، فرزندآوری و تولید ذریه طیبه از مصادیق تقوای عملی است.

 

ضرورت آموزش زوجین جوان برای فرزندآوری صحیح

وی در ادامه به شرایط و زمینه های فرزندآوری اشاره و خاطرنشان کرد: همسران دقت کنند فرزندآوری باید از روی علم و یقین باشد نه عملکردهای سلیقه ای یا ناآگاهی؛ اگر عمل ما مبتنی بر علم ویقین و همراه با اخلاص باشد، عمل حسنه و مورد قبول خداوند می شود و در این صورت است که پا جای ائمه اطهار(ع) گذارده و پیرو حقیقی ایشان خواهیم بود.

 

حجت الاسلام ضیائی با تأکید بر ضرورت آموزش زوجین جوان برای فرزندآوری صحیح، گفت: مقدمات تولید نسل صحیح و ذریه طیبه باید برای جوانان فراهم شود؛ حتی روابط زناشویی باید از روی علم و یقین صورت گیرد نه سلیقه ای یا از روی غلبه احساس و شهوت.

 

وی خطاب به زوج های جوان تأکید کرد: به فقه الصادق(ع) عمل کنید نه فرهنگ غرب تا فرزند صالح و نیروی متخصص متعهد تحویل جامعه دهید.

 

 استاد حوزه، حداکثر فاصله میان فرزندان را سه سال عنوان و اظهار کرد: در جلوگیری از بارداری به شیوه های بستن مسیر حرکت نطفه در مرد و زن، بحث نفع و ضرر مطرح نیست بلکه مسأله این است که ما مالک اعضا و جوارح خود نیستیم بلکه این ها موهبت خدا به ما است بنابراین حق تصرف مالکانه نداریم.

 

حجت الاسلام ضیائی دمنوش نیلوفرآبی، نخودفرنگی، سنگدانه، کافئین زیاد، چای، کاکائو، نسکافه، قهوه، آلودگی هوا و سونا را از عوامل ناباروری دانست و بر رعایت آموزه های دینی در خوراک، پوشاک و سایر عرصه های زندگی تأکید کرد.

 

مراکز درمان ناباروری به گرد زوج های نابارور هم نمی رسند

 

وی افزود: اکنون بیش از 30 میلیون نفر ازدواج نکرده در کشور وجود دارد که از این میان 16 میلیون نفر در سن ازدواج هستند، همچنین 3 و نیم میلیون نفر در کشور نابارور هستند و مراکز درمان ناباروری به گرد زوج های نابارور هم نمی رسند.

 

راهکارهای عملی کاهش سن ازدواج و ترویج فرزندآوری/ فاطمی زندگی کنیم

استاد حوزه با بیان این که هر زوج حداقل باید پنج فرزند داشته باشد تا کشور از جمعیت پیر نجات پیدا کند، توکل و توسل در انتخاب همسر، کاهش مدت دوران عقد، فرزندآوری پس از ازدواج، تزویج بهنگام فرزندان و عامل بودن خود مبلغان و مروجان را از راهکارهای عملی کاهش سن ازدواج و ترویج فرزندآوری برشمرد.

 

حجت الاسلام ضیائی با اشاره به این که هر که دوست دارد، بهشت برود باید بهشتی زندگی کند، یادآور شد: فرهنگ اهل بیت(ع) را بر فرهنگ غرب و شرق مقدم بدارید و فاطمی زندگی کنید./930/202/ب2

ارسال نظرات