۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۹۶۰۰
حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی:

انتخاب اصلح باید بر محور بصیرت و عقلانیت باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخاب اصلح در انتخابات آتی باید بر محور بصیرت و عقلانیت باشد.
حجت الاسلام قائم مقامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد قائم‌مقامی، استاد حوزه و دانشگاه امشب در همایش گفتمان انقلاب اسلامی در نکا، با برشماری چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با تشکیل انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل، بازگشت مجدد به اسلام پدید آمد و بیداری اسلامی در جهان ایجاد شد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی در زمانی شکل گرفت که فاتحه اسلام خوانده شده بود و امام راحل با استفاده از بیداری خون امام حسین(ع) و تشکیل انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی در ایران، موجب بیداری در جهان اسلام شد و اکنون دارای ظرفیت‌های مختلفی است که موجب موج اسلام‌خواهی در جهان شد.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به شهادت آیت‌الله نمر به دلیل انتقاد از رژیم عربستان در برابر شیعه، به دست رژیم منحوس عربستان، یادآور شد: پلیدترین طایفه نامسلمان به‌نام وهابیت که به خدا، اسلام و مسلمین اعتقاد و باوری ندارند بر حریمین شریفین حاکم می‌شوند و آن را اداره می‌کنند که در این راستا باید همه مسلمانان آگاه باشند و بیدار شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی ادامه داد: چرا باید در سرزمین مسلمانان، آمریکا تکلیف کعبه را مشخص کند و این مسأله افول است که باید مراقب باشیم و بدانیم در برابر این افول، دارای عروج هستیم و باید با درس‌آموزی از مکتب سیدالشهدا به عنوان الگوی مهم اوج‌گیری، در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، ثابت‌قدم باشیم.

 

وی با بیان این که ورود و خروج به اسلام متصل به ولایت فقیه است، افزود: وقتی در برابر ولایت فقیه ایستادگی ایجاد شود و از ولایت بیرون شویم در راستای آن از ولایت نیز خارج شده‌ایم چرا که خروج از اسلام، اعراض از ولایت است و برای ماندگاری در اسلام باید ولایت را نیز قبول کنیم.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: هر فاجعه‌ای که رخ می‌دهد بر اثر اعراض از این ولایت و تن ندادن به حاکمیتی است که خدا برای انسان قرار داده است و در فتنه 88 نیز همه تلاش‌ها برای کم‌رنگ کردن ولایت فقیه در جامعه و از بین بردن آن بوده است که موجب شد، مشکلات فراوانی ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران، اسلام مطرح شد و اسلام ناب، خالص و اهل بیتی با انقلاب اسلامی ایران دوباره جان گرفت و در مقطعی که ضرورت احساس شد، امام راحل با رهبری حکیمانه خود این انقلاب را ایجاد و به پیروزی رساند و موجب روشنگری‌های مختلف در منطقه و جهان شد.

 

وی اضافه کرد: جهان امروز در موقعیتی قرار گرفته که عقیم شده و به ورشکستگی نظری و فکری رسیده و به نوعی اندیشه، که اصل موتور تمام حرکات است عقیم شده است و اندیشه غرب نیز دچار بحران است و نمی‌‍ تواند علی‌رغم تمام صنعت و تکنولوژی، اندیشه و فکر ایجاد کند.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه افزود: در فتنه 88 برخی به این مکتب گرایش پیدا کردند که این کانون ولایت فقیه را تغییر دهند و مهم ترین هدف‌شان ولایت فقیه بود و رییس جمهوری و انتخابات و این مسائل بهانه‌‍‌ای برای آنان بود تا به اهداف خود برسند که با هدایت رهبری و بصیرت مردم، ناکام ماندند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: راهپیمایی شوم در خیابان‌ها بعد از انتخابات، موجب شد تا هشت ماه، ضد انقلابیون بتوانند در برابر انقلاب بایستند چرا که احساس کردند پشتوانه مردمی دارند و در این راستا منافقین، سلطنت‌طلبان و وهابیون در برابر انقلاب ایستادند و به همین دلیل باید آگاه باشیم و بدانیم زیر پرچم چه کسی در انقلاب قرار می‌گیریم و بدانیم انقلاب ما دارای یک پرچم واحد به‌نام ولایت فقیه است.

 

وی گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز که از انتخابات مهم در این دوران از زمان است نیز باید با اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه در این مسیر حرکت کنیم و بدانیم باید از روی عقلانیت و بصیرت انتخاب کنیم و کسانی برای این انتخابات انتخاب شوند تا در استمرار این انقلاب تلاش کنند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران به‌واسطه رهبری به دست امام زمان(عج) سپرده شود./1317/202/ب1

ارسال نظرات