۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۶۷۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

القاعده و داعش در مدارس عربستان تربیت یافته‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: خون «شیخ نمر» دامان رژیم آل سعود را می‌گیرد و به زودی به فروپاشی کشیده می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده‌هریسی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که عامل شهادت عالم ربانی، «شیخ نمر» و مسائلی که برای «شیخ زکزاکی» و خانواده و یاران پیش آمده، عربستان است، اظهار داشت: این اقدامات خاندان آل سعود نه تنها جراحتی بر پیکره شیعیان و سایر مسلمانان است، بلکه جراحتی بر بشریت است که هیچ چیزی آن را درمان نمی‌کند.


وی با بیان این‌که کشورهای مدعی حقوق بشر باید این جنایت را محکوم کنند، افزود: این تأسف بار است که مسلمان علیه مسلمان جنایت کند و این اقدام را یک کشور به اصطلاح مسلمان انجام دهد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که خون «شیخ نمر» دامان رژیم آل سعود را می‌گیرد و به زودی به فروپاشی کشیده می‌شود، تصریح کرد: عدم وحدت بین مسلمانان و مزدوری عربستان بسیاری از امور را برای مسلمانان سخت کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی، در مورد آینده روابط ایران و عربستان، تصریح کرد: ایران تمام احترام را در ارتباطات خود با عربستان رعایت کرده ولی هر چه پیش می‌رویم، تحقیر، توهین و ظلم عربستان نسبت به شیعیان و مسلمانان افزایش یافته و جری تر می‌شوند.


عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه باید تصمیم متناسب با اقدام عربستان در عرصه سیاسی و دیپلماتیک اتخاذ شود، تصریح کرد: جری شدن عربستان از حد گذشته و با یکه تازی و آدم کشی در بین مسلمانان، منطق قرآن را زیر پا گذاشته‌اند.


وی افزود: القاعده و داعش در مدارس عربستان تربیت یافته و به جان دیگر مسلمانان انداخته شده، از این رو اگر برخورد نشود، ظلم و ستم آن‌ها روز به روز افزایش خواهد یافت.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی، با تاکید بر این‌که ظلم‌ها در یمن، بحرین، عراق، سوریه و... همگی بر گردن عربستان است، اظهار داشت: این‌ها همه نقشه است که آل سعودِ تحریک شده توسط آمریکا و اسرائیل در حال اجرای آن‌ها است، در حالی که عربستان اگر از این اقدامات خود دست بردارد، دشمنان هیچ غلطی در بین مسلمانان نمی‌توانند بکنند.


وی با تاکید بر این‌که باید حق و حساب خود را از عربستان به کلی جدا کنیم، ابراز داشت: نباید عربستان را اینگونه به حال خود رها کنیم تا جری تر شود، بلکه باید در مجامع بین المللی به محکوم کردن عملکرد ظالمانه عربستان اقدام کنیم./935/302/ب3

ارسال نظرات