۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۹۷۵۰
آیت الله میردامادی:

حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب تقویت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بی‌نظیر در تاریخ است، گفت: مردم با توجه به سه شاخص تعهد، تخصص و اعتقاد به ولایت فقیه نمایندگان مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را انتخاب کنند.
آيت الله ميردامادي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سیدباقر آیت میردامادی، نماینده آیت الله نوری همدانی و استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی بی نظیر در تاریخ است، گفت: پس از حکومت پنج ساله امیرالمومنین علی(ع)، هیچگاه حکومت مستقل شیعی تشکیل نشد.

 

وی افزود: هر چند در برهه هایی از تاریخ مانند دوره صفویه، علمایی مانند مرحوم علامه میرداماد، شیخ بهایی و علامه مجلسی با حاکمیت همکاری داشتند، اما ساختار سیاسی اجتماعی کشور، سلطنتی و شخص اول کشور، شاه بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اتکا به خداوند و اعتماد به مردم زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند، خاطرنشان کرد: با وجود امیدواری اندک عموم مردم و علما و لطف خداوند و مجاهدت ها و رشادت های ملت ایران، انقلاب به پیروزی رسید.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اعتماد مردمی را یکی از ارکان استقرار و تداوم جمهوری اسلامی می دانستند، گفت: مرحوم شهید مطهری قبل از انقلاب در سفری به پاریس خدمت امام رسید و پس از بازگشت، مرحوم آقای فلسفی به دیدار ایشان رفت و احوال امام را پرسید. شهید مطهری در آن دیدار سخنی از امام(ره) نقل کرد که بسیار تامل برانگیز است: «امام به چند چیز ایمان دارند: خدا، انقلاب و مردم.»

 

آیت الله میردامادی با بیان اینکه نباید دست خدا در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را نادیده گرفت، افزود: امام(ره) در جلسه ای با حضور مرحوم بازرگان و آیت الله طالقانی(ره) فرمود: نه من، نه آقای بازرگان که این همه برای پیروزی انقلاب زحمت کشیدند و نه آقای طالقانی که برای استقرار نظام اسلامی رنج های زیادی متحمل شدند در پیروزی انقلاب نقش نداشتند بلکه خداوند انقلاب را پیروز کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در کنار لطف الهی نباید وظیفه و رسالت تک تک مردم در تعیین سرنوشت کشور را نادیده گرفت، ادامه داد: امام(ره) در تبیین شاخص های مسئولان و مدیران که نقش و وظیفه مضاعفی نسبت به دیگران دارند ابتدا تقوا سپس سواد، اطلاعات و تخصص و سرانجام، اعتقاد به ولایت فقیه را مطرح می کنند.

 

نماینده آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم با توجه به سه شاخص تعهد، تخصص و اعتقاد به ولایت فقیه نمایندگان مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را انتخاب کنند . 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم در انتخابات پیش رو به ویژه خبرگان رهبری، معتقدین به اصل مترقی ولایت فقیه را برگزینند، افزود: متاسفانه عده ای که ظاهرا ولایت فقیه را قبول ندارند یا در اصل آن، خدشه وارد می کنند به دنبال ورود به این مجالس هستند.

 

آیت الله آیت میردامادی در پایان مردم را به بررسی و تحقیق کامل وضعیت سیاسی، اجتماعی و اخلاقی نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد و گفت: مهمتر از همه این مطالب، حضور حداکثری مردم در انتخابات با هدف تقویت نظام اسلامی است./998/د102/ف2

ارسال نظرات