۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۰۹۹۰۹
مشاور خانواده:

بیشترین اختلافات در پنج سال نخست ازدواج به وجود می‌آید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شدیدترین درگیری ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می افتد، گفت: از بین این پنج سال نیز دو سال نخست سخت ترین روزهای زندگی است چرا که دو شخص با تربیت، شخصیت و رفتارهای متفاوت هستند که در کنار هم زندگی می کنند.
بیشترین اختلافات در پنج سال نخست ازدواج به وجود می‌آید بیشترین اختلافات در پنج سال نخست ازدواج به وجود می‌آید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ارجمندی، استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با اشاره به اصول مشترک و قانون های زندگی، اظهار داشت: شدیدترین درگیری ها در پنج سال نخست زندگی اتفاق می افتد.

 

وی افزود: از بین این پنج سال نیز دو سال نخست سخت ترین روزهای زندگی است چرا که دو شخص با تربیت، شخصیت و رفتارهای متفاوت هستند که در کنار هم زندگی می کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: مشکلات اوایل زندگی خود را با خانواده ها مطرح نکنید چرا که ممکن است از روی دلسوزی زندگی را دچار مشکل کنند.

 

وی گفت: فریب شدت محبت اوایل زندگی را نخوریم و به مدت این محبت بیندیشیم و برنامه ریزی کنیم و برای این که این محبت کمرنگ نشود باید رفتار، شخصیت و جذابیت های خود را آبدیت و به روز رسانی کنیم.

 

حجت الاسلام ارجمندی تصریح کرد: زندگی خود را از حوادث بیرون ایمن کنیم که این حوادث ناشی از دخالت دیگران است.

 

وی افزود: در زندگی به دنبال حاشیه نباشیم چرا که ترمیم آن سخت است و مواظب باشیم که شریک زندگی به رقیب زندگی تغییر نکند و رفیق زندگی باشد.

 

مشاور خانواده با اشاره به احساس رضایت در زندگی گفت: در زندگی انسان های مگس صفت نباشیم که فقط نداری ها را ببینیم بلکه انسانی زنبور عسل صفت باشیم که در بین کثیفی ها روی شهد گل می نشیند.

 

وی با اشاره به اعتیادهای نوین مانند گوشی، کامپیوتر و حتی کتاب و تلویزیون، اظهار داشت: در زندگی مشترک باید سهم شریک زندگی مشخص شود آنگونه نباشد که فقط جسم فرد در خانه باشد.

 

حجت الاسلام ارجمندی با بیان این که در گذشته ماندن ویرانگر زندگی است، افزود: هنگام بروز اختلافات جزئی پرونده گذشته را باز نکنید.  

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص)، افزود: نشستن در کنار همسر بالاتر از سه روز اعتکاف در مسجد است.

 

وی افزود: اصل بر عبودیت است که اصل عبودیت نیت، اخلاص و سنت است و قرار نیست که شب و روز را به عبادت مشغول باشیم و از خانواده خود غافل شویم.

 

مشاور خانواده با اشاره به آمار طلاق در جامعه، گفت: 60 درصد پرونده های طلاق مربوط به اختلافات جنسی است که باید زوجین سعی کنند به این مسأله توجه داشته باشند./1301/202/ب1

ارسال نظرات