۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۱۰۲۸۵
آیت الله نوری همدانی:

جلوی ورود آمریکایی ها به عراق باید از همان ابتدا گرفته می شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که باید جلوی ورود آمریکایی ها به عراق از همان ابتدا گرفته می شد، گفت: نیروهای آمریکایی پس از خروج از عراق نباید دوباره به این کشور بازمی گشتند. ما خودمان نباید آنها را به آب و خاکمان راه دهیم چرا که اینها دشمنان ما هستند و از اول نباید اجازه قدم گذاشتن در عراق را به آنها می دادیم.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش نجباء عراق بر لزوم مخفی نگهداشتن اطلاعات جنگی تأکید کرد و گفت: در جهاد و جنگ اولین مطلب مخفی نگهداشتن تصمیمات و تجهیزات است و صحبت کردن علنی در این باره خلاف مراسم و آداب جنگ به شمار می آید.

 

وی افزود: چرا باید آمریکا را به عراق راه دهیم تا هر کاری بخواهد بکند، ما باید آنقدر وحدت داشته باشیم که اجازه ورود و جنایت آمریکا در عراق را ندهیم. آمریکا واضح است که دشمن ماست پس چرا اصلا اجازه دادید که وارد عراق شود. باید از اول جلوی ورود نیروهای آمریکایی به عراق گرفته می شد تا شاهد جنایت های کنونی آنها نباشیم.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی پس از خروج از عراق نباید دوباره به این کشور بازمی گشتند. ما خودمان نباید آنها را به آب و خاکمان راه دهیم چرا که اینها دشمنان ما هستند و از اول نباید اجازه قدم گذاشتن در عراق را به آنها می دادیم.

 

این مرجع تقلید ادامه داد: نیروهای مقاومت باید با دولت صحبت کنند تا اجازه حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق را ندهند. ما باید سعی کنیم شیعه و سنی را متحد کرده و به آنها نشان دهیم که آمریکا دشمن اصلی ما به شمار می آید.

 

وی خاطر نشان ساخت: آمریکا نباید در مملکت ما نفس بکشد، نه اینکه جنگنده های آن در عراق فرود بیاید و عملیات نظامی انجام دهد. آمریکا به دلیل اتحاد و قدرت ایران جرأت حضور در این کشور را ندارد، اما عراقی ها متحد نیستند و شما باید همانند ایران اتحاد داشته باشید.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی بر لزوم کفن پوشیدن علمای عراق و حضور در صف اول تأکید کرد و گفت: اختلاف میان شیعیان نباید مانعی برای وحدت باشد بلکه باید متحد شوید و سپس به صورت یکپارچه در برابر دشمن بایستید.

 

این مرجع تقلید افزود: افراد وجهه دار همانند سید حسن نصرالله و سید عمار حکیم و عبدالملک حوثی باید در یک جا جمع شده، نقشه کشیده و یک اتاق فکر داشته باشند تا هر چند روز دور گردهم بیایند. جنگ به قدرت و حیله و نقشه نیاز دارد و تا زمانی که به آمریکا میدان داده اید نمی توانید به پیروزی برسید.

 

وی تأکید کرد: ما مدافع اسلام هستیم و هر کسی که در برابر اسلام قرار می گیرد در برابر آن می ایستیم. عراقی ها و ایرانی ها برادر هم هستند./980/پ202/ج

ارسال نظرات