۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۳۱۰۲۹۹
کارشناس دینی:

تبیین عقلی و نقلی وحدت ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با بیان این که داعش مولود خلأ وحدت در جهان اسلام است، گفت: هر کجا بین مسلمانان اعم از سنی و شیعه اختلاف بوده است در تاریخ ثابت شد که از این وضعیت بیشترین بهره را مستکبران بردند، این مسأله را باید مبلغان برای مردم روشن کنند.
وحدت

حجت الاسلام سید میثم موسوی، امام جمعه شهرستان آغاجاری در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نقش مبلغان در وحدت، تبیین جایگاه عقلی و نقلی مسأله وحدت است، بیان کرد: مسأله وحدت در اهم مسائل امروز جامعه اسلامی است، بنابراین در حال حاضر وظیفه مبلغان تبیین جایگاه عقلی و نقلی وحدت است یعنی طبق ایات قران کریم مبلغان باید مسأله مهم وحدت را برای مردم خواص و عام تبیین کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: مبلغان باید برای مردم مشخص کنند که قرآن، سنت، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) چقدر بر مسأله وحدت تاکید داشتند و این هم در تاریخ به ثبت رسیده که هر کجا بین مسلمانان و جامعه اسلامی وحدت وجود داشت و با هم متحد بودند دشمنان اسلام را زمین گیر کرده بودند و موفقیت برای اسلام بوده است.

 

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در تاریخ آمده است که هر کجا بین مسلمانان اعم از سنی و شیعه اختلاف بوده است در تاریخ ثابت شد که از این وضعیت بیشترین بهره را مستکبران بردند، این مسأله را باید مبلغان برای مردم روشن کنند.

 

امام جمعه شهرستان آغاجاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن متوجه ضرورت مسأله وحدت در بین مسلمانان شده است؛ بنابراین برای عدم ایجاد وحدت اسلامی بر روی برخی از افراد سرمایه گذاری می کند.

 

وی با بیان اینکه افرادی هستند که در لباس شیعیان علیه شیعه و سنی در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: این افراد توسط دشمنان پشتیبانی می شوند و افرادی دیگر هستند که با نام اهل سنت بر طبل مخالفت با شیعیان و سنی ها می کوبند که دشمن هر دو گروه را پشتیبانی می کند و حامی هر دو هم هست و از تشکیل این گروه ها اهداف خاصی را دنبال می کند.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: طبق آمار و ارقام این دو گروه دارای شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی فراوانی هستند که دشمنان تحت اختیار آنها قرار دادند که از این طریق فعالیت های خود را پیش می برند.

 

امام جمعه شهرستان آقاجاری با اشاره به اینکه این گروه ها در صدد هستند که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند، ابراز داشت: دشمن از پیشتیبانی این گروه ها هم به نتیجه رسیده است و در حال حاضر شاهد آن هستیم که این گروه ها با فعالیت های خود چگونه باعث کشته شدن انسان‌های بی گناه می شوند.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از نتیجه های که این گروه ها برای مستکبران و دشمنان اسلام داشتند این است که آنها توانستند از وحدت بین مسلمانان جلوگیری کنند که به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین نتیجه خلأ وحدت بین مسلمانان، تولید زباله ای بنام داعش است.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: اگر وحدت بین مسلمانان شکل بگیرد کسانی که بر طبل مخالفت با این امر می زدند و کسانی که حامی داعش بودند یا خود آل سعود و داعش به یقین نتیجه ای نخواهند یافت و شکست خواهند خورد./875/ت302/س

ارسال نظرات