۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۳۸۴
استاد حوزه علمیه:

فقه آل محمد بالاترین علم مورد نیاز در هر شرایطی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طباطبایی گفت: علمی وجود دارد که حتی مجرب ترین پزشکان و بهترین تکنسین ها نیز به آن نیازمند هستند و هر انسانی در هر وضعیتی بی نیاز از آن نیست و آن علم فقه آل محمد(ص) است.
فقه سياسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی شب گذشته در جلسه اخلاق کارکنان مجتمع ولایت، با اشاره به زحمات کثیری که در راستای حفظ ارزش ها و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی کشیده شده است، اظهار داشت: مسؤولیت حفظ این ارزش‌ها و انقلاب بالا است.


وی با بیان اینکه همه ما در برابر عمری که در اختیار داریم، مسؤول هستیم، افزود: گاهی خدمت انسان مادی و گاهی خدمت معنوی است و در حال حاضر دانشکده های ما در علوم روز خلاصه می شود و معنویت کمرنگ شده است.


حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه بهترین علم پزشکی که در نهایت به درمان برخی بیماری ها و دردها دست پیدا می کند تا چند صباحی بیشتر زنده بمانیم، عنوان داشت: ع
لمی وجود دارد که حتی مجرب ترین پزشکان و بهترین تکنسین ها نیز به آن نیازمند هستند و هر انسانی در هر وضعیتی بی نیاز از آن نیست و آن علم فقه آل محمد(ص) است.


وی با اشاره به دعایی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه «خداوندا عمر مرا تا زمانی طولانی کن که در راه بندگی و طاعت تو بکار گرفته شود»، تصریح کرد: هر انسانی باید به بازده عمر از نظر اعمال و بندگی اش بنگرد و محاسبه گر باشد چرا که در نهایت در قیامت نیز این مهم به وزنه عدالت خداوندی خواهد رسید.


حجت‌الاسلام طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش به سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) در زمینه نوع رفتار در خانواده خصوصاً مهرورزی پدر به فرزندان و همسر اشاره کرد و از اهمیت آن سخن راند.


وی همچنین بر اهمیت کمک به همنوع در هر شرایطی صحه گذاشت و خاطرنشان کرد: در خدمت کردن خالصانه به یکدیگر، روحیه ایثار، فداکاری، اجرهای معنوی و کمال انسانی نهفته است و خداوند به بنده ای که به مومنی خدمت کند برات آزادی از جهنم را می دهد./930/202/ب1

ارسال نظرات