۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۳۱۰۵۶۸

پیکر آیت الله آل اسحاق در گلزار شهدای قم آرام گرفت

خبرگزاری رسا ـ پیکر مرحوم آیت‌الله محمد آل اسحاق از اساتید حوزه علمیه قم صبح امروز پس از تشییع بر دستان علما، فضلا و مردم انقلاب قم در گلزار شهدای قم آرام گرفت.
آل اسحاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیکر مرحوم آیت‌الله محمد آل اسحاق از اساتید حوزه علمیه قم صبح امروز پس از تشییع بر دستان علما، فضلا و مردم انقلاب قم در گلزار شهدای قم آرام گرفت.
 

پیکر مرحوم آیت‌الله آل اسحاق با حضور طلاب،‌ علما و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت تشییع شد.
 

حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید بر پیکر مرحوم آیت‌الله آل اسحاق نماز میت را اقامه کرد.
 

پیکر مرحوم آیت‌الله آل اسحاق بعد از تشییع و نماز میت که در صحن امام رضا(ع) حرم حضرت معصومه(س)  سپس با تشیع علما و مردم به سمت گلزار شهدای قم در کنار پسر شهیدش در گلزار شهدا آرام گرفت.
 

گفتنی است مراسم بزرگداشت آیت‌الله آل اسحاق بعد از ظهر امروز از ساعت 15 تا 17 در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفاییه برگزار می‌شود.
 

لازم به ذکر است آیت‌الله مویدی قمی در‌ حادثه اسفناک خونین منا که در عید قربان اتفاق افتاد در سن 74 سالگی ندای حق را لبیک گفت.
 

حضرت آیت الله آلاسحاق که پدر شهید ابوالحسن آل اسحاق مى باشد در سال 1303 ه.ش در خوئین از توابع زنجان  در یک خانواده اهل علم و روحانى چشم به جهان گشود. 
 

آیت الله آل اسحاق تحصیلات ابتدایى را در محضر پدر سپرى کرد و چون اهل ریاضت نفس بود بارقه هاى معنوى همچون تعبیر خواب و فهم سریع درس ها ، به او ارزانى شد و پس از اتمام کلاس نهم از دروس جدید و پایان دروس علوم دینى تا دوره سطح حوزه ، در سال 1325 به قم مهاجرت کرد و از محضر استادان گرانقدر که مهمترین آنها به ترتیب تأثیر پذیرى معظم له عبارتند از : آیات عظام امام خمینى، سید محمد حجّت کوه کمرى ، بروجرودى، علامه طباطبایى بهره گرفت.

 

شایان ذکر است از خدمات فرهنگى دینى آیت الله آل اسحاق، تأسیس کانون تحقیقات اسلامى است؛ او که اسلام را مکتب تربیتى می دانست، سراغ روانشناسى و تحقیق در بعد تربیتى در تربیتى قرآن کریم رفت. سپس روانشناسى اسلامى را براى اولین بار در حوزه علمیه قم تدریس کرد که با استقبال فراوان مواجه شد. همچنین گروه فرهنگى قدس را در راستاى پیاده کردن 20 طرح تربیتى خود تاسیس نمود. 
 

گفتنی است تحقیق و تدریس کتاب قانون بوعلى سینا در حوزه علمیه قم و طبابت بر طبق آن کتاب از دیگر خدمات او بود که حتى از کشورهاى دیگر نیز به وى مراجعه مى کردند./1325/پ202/س

ارسال نظرات