۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۶۹۳
عضو هیأت علمی دانشگاه قم:

سپردن ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عربستان مضحک است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه قم با اشاره به حمایت اروپا و آمریکا از دولت آل‌سعود گفت: سپردن ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عربستان از رفتارهای مضحک غرب است که با حمایت از عربستان به ترویج تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه و جهان دامن می‌زند.
عربستان امريکا

سید یاسر ضیائی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات اخیر عربستان در منطقه اظهار داشت: فاجعه منا هرچند بلای بزرگی بود، اما این برکت را داشت که برای نخستین بار بحث مدیریت حج از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به صورت جدی‌تری مطرح شود.

 

وی ابراز داشت: زمانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بیت المقدس در فلسطین را به عنوان یک منطقه بین‌المللی معرفی کرد و برای همه ادیان، حق مشارکت و حضور در این منطقه را قائل شد و آن را تحت حاکمیت هیچ کشوری نیز اعلام نکرد.

 

ضیائی به وجهه بین المللی مکه و حجاز اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه حجاز و مکه نیز می‌تواند ویژگی بیت‌المقدس را داشته باشد و سازمان کنفرانس اسلامی می‌تواند مبتکر طرحی باشد که حرمین شریفین به عنوان منطقه بین‌المللی برای کشورهای اسلامی معرفی شود؛ زیرا حکومت آل سعود بی‌مدیریتی و بی‌کفایتی خود را در حج امسال نشان داد و همواره رفتار تبعیض آمیزی نسبت به مسلمانان به‌ویژه شیعیان داشته است.

 

وی با اشاره به شهادت شیخ نمر از سوی دولت سعودی ابراز داشت: ما تلاش می‌کنیم به طور سازماندهی شده، بحث حقوق شیعیان را از تمام نقاط جهان، با دوستان و همکاران پیگیری کنیم و نشست‌ها و کارگروه‌هایی داشته باشیم، تا به طور عملیاتی حقوق شیعیان استیفا شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه قم، اقدامات اخیر دولت عربستان را منجر به انزجار موقعیت عربستان در میان ملت‌های مسلمان خواند و تصریح کرد: از الطاف خفیه الهی است که با اقدامات دولت سعودی، مکنونات قلبی وهابیت حاکم در عربستان ظاهر شود و به تدریج دنیا متوجه شود که منشأ نقض حقوق بشر و تروریسم در جهان، این نوع تفکر افراطی از اسلام است.

 

وی با اشاره به حمایت اروپا و آمریکا از دولت آل‌سعود یادآور شد: سپردن ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عربستان از رفتارهای مضحک غرب است که با حمایت از عربستان به ترویج تروریسم و گروه‌های تکفیری در منطقه و جهان دامن می‌زند.

 

ضیائی به عملکرد دو گانه آمریکا نسبت به تروریسم بعد از یازده سپتامبر اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه یازده سپتامبر، آمریکا با ادعای پناه‌گرفتن و رشد تروریست‌ها در افغانستان به این کشور حمله کرد و با این دلیل، حمله خود را توجیه کرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه قم با تأکید بر این که آمریکا باید پاسخگوی رفتارهای دوگانه خود در منطقه باشد، افزود: اکنون دنیا متوجه شده است که تفکر وهابیت تکفیری، منشأ شکل‌گیری تروریست‌های خشن همچون داعش است؛‌ چگونه آمریکا و غرب به جای حمله و دفاع پیش‌دستانه به عربستان کمک‌های تسلیحاتی، دیپلماتیک و رسانه‌ای می‌کند./908/ت302/ج1

ارسال نظرات