۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۳۱۰۷۱۵
امام‌جمعه اهل‌سنت بندرعباس:

ایجاد بصیرت عمومی بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت بندرعباس، ایجاد بصیرت عمومی را بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن دانست و گفت: فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی همه و همه ساحت هایی هستند که دشمن برای نفوذ خود به آنها چشم دوخته است.
ایجاد بصیرت عمومی بهترین راه مقابله با نفوذ دشمن است

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه و جماعت اهل سنت بندرعباس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، بر ضرورت تبیین افکار عمومی در خصوص خطرات نفوذ فرهنگی، گفت: برای جلوگیری از نفوذ دشمن و تکرار مجدد تاریخ اسلام، باید با آگاهی دادن به مردم، چنگ زدن به خط امام راحل و حمایت از ولایت فقیه راه را برای نفوذ دشمن سد کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن برای استحاله انقلاب از معنا و هویت حقیقی اش راه های مختلف را برای نفوذ می آزماید افزود: نفوذ، کلید واژه ای مهم نه در حاشیه که در متن مذاکرات ایران و 5+1 بود که خبر از اهداف اصلی طرف مقابل می داد. کنش و اقدامات بعدی آمریکایی ها نیز به خوبی خبر از این موضوع می دهد.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس تصریح کرد: فرهنگ، سیاست، اقتصاد، سبک زندگی همه و همه ساحت هایی هستند که دشمن برای نفوذ خود به آنها چشم دوخته است.

 

وی نفوذ دشمن و ایجاد اختلاف بین طوایف و اقوام مختلف را دو عامل مهم تهدید کننده عنوان و تصریح کرد: تهدیدات آمریکا علیه ملت ایران در همه حوزه ها جاری بوده و هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد و هنوز هم با چشم خصومت به کشور ما نگاه می کند و اعمال تحریم های جدید خود نشان دهنده رویکرد آمریکایی هاست.

 

قتالی، نفوذ را مسأله مهمی ارزیابی کرد که بخش‌های زیادی از جامعه ما را درگیر ساخته و اظهار داشت: برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری و از دخالت بیگانگان در کشور باید مساله نفوذ را جدی بگیریم.

 

امام جمعه و جماعت اهل سنت بندرعباس، تحریف اندیشه های امام (ره)را یکی از راههای نفوذ فرهنگی دشمن دانست و بیان داشت: دشمن تلاش دارد تا به وسیله نیروهای داخلی خود در ایران بتواند با تحریف اندیشه های حضرت امام (ره)در راهبرد نظام انحراف ایجاد کند.

 

وی، تقدس زدایی از ارزش های دینی و زدودن روحیه ی شهادت طلبی و ایثارگری و کاهش ارزش خانواده از طریق شبکه های ماهواره ای و ترویج مصرف گرایی از طریق افزایش ارتباطات تجاری ورود برندهای غربی از را از دیگر راه های نفوذ فرهنگی در پسا برجام برشمرد.

 

سید قتالی با اشاره به نفوذ به عنوان مهم ترین مسأله امروز جامعه و تاکید بر ایجاد بصیرت عمومی بهترین راه مقابله با نفوذ ابراز داشت: مقام معظم رهبری بارها بر مساله نفوذ تاکید کرده‌اند و این تاکید نشان می‌دهد که همه قوا و مدیران اجرایی در خصوص هوشیاری در قبال نفوذ مسؤولیت دارند.

 

رییس شورای روحانیت اهل سنت بندرعباس با بیان اینکه نفوذ دارای سابقه تاریخی در دنیا است، تصریح کرد: تقریبا تمامی انقلاب‌های دنیا با مشکل نفوذ و انحراف مواجه بوده‌اند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمن تلاش زیادی کرد که از طریق نفوذ انقلاب اسلامی ایران را به انحراف بکشاند.

 

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در ادامه با اشاره به اینکه در انقلاب‌های عربی منطقه یکی از مهم ترین دلایلی که سبب عدم موفقیت انقلابیون شد، مسئله نفوذ بود بیان کرد: افزایش بصیرت عمومی از راهکارهای مقابله با نفوذ است چراکه هر چه بصیرت عمومی در جامعه افزایش یابد، نفوذ کم اثرتر می‌شود.

 

قتالی در در پایان پیرامون ملاک شناسایی نفوذ گفت: قانون فصل الخطاب است و در قانون ما آزادی‌های مشروع و بنیادین مشخص شده و فعالیت در چارچوب قانون آزاد و مورد حمایت است، اما هر فعالیتی که به نفوذ بیگانگان ختم شود، غیر قانونی و قابل پیگرد است./851/302/ب1

ارسال نظرات