۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۱۰۷۱۷
معاون آموزشی حوزه علمیه استان هرمزگان:

فعالیت روحانیان در مناطق محروم نشانه احساس مسؤولیت آن‌ها نسبت به ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه هرمزگان گفت: روحانیان در مناطق محروم هرمزگان با از خود گذشتگی و بدون کم‌ترین چشم داشتی فعالیت می کنند که این حضور، نشان دهنده احساس مسؤولیت آنان نسبت به تبیین ارزش های والای نظام و دین مبین اسلام است.
فعالیت روحانیان در مناطق محروم نشانه احساس مسؤولیت آن‌ها نسبت به ارزش‌های دینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام یوسف منصوری معاون آموزشی حوزه علمیه استان هرمزگان امروز در دیدار با حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس، گفت: امروز شاهد روحانیانی در  مناطق محروم هستیم که با از خود گذشتگی و بدون کم‌ترین چشم داشتی در حال فعالیت بوده و این حضور، نشان دهنده احساس مسئولیت آنان نسبت به جوانان این مرز و بوم است.



وی افزود: در حوزه علمیه  ظرفیت بسیار غنی علمی  وجود دارد که می تواند در ابعاد گوناگون با اداره کل تبلیغات اسلامی استان همکاری لازم را داشته باشد.



حجت الاسلام منصوری از همکاری وتعامل با این اداره کل ابراز خرسندی کرد و افزود: بحمدالله از گذشته تا اکنون همکاری های خوبی بین حوزه علمیه و تبلیغات اسلامی بوده امیدواریم همچنان این همکاری وتعامل پا برجا باشد.

 

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام مرتضی اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس گفت: ما باید با تمام توان برای ارتقای سطح فکری دینی مردم تلاش کنیم و این امر جز با اعزام روحانیان به مساجد و مراکز فرهنگی بویژه مدارس امکان پذیر نمی شود.



وی با بیان اینکه  جوهر حیات و رشد و بالندگی حوزه علمیه، مرهون انقلاب اسلامی و امام عظیم‌الشأن آن و مجاهدت های ایثارگرانی است که به عشق دین خدا و به امید حاکمیت آن، جان و تن خود را به میدان فداکاری بردند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش روحانیت در توسعه و پیشرفت نظام پررنگ بوده و امروز نظام مرهون کارشناسان این دین و روحانیت است.



رییس حوزه علمیه برادران بندرعباس در ادامه بیان کرد: شناخت اسلام و ادیان الهی به شیعیان و مسلمانان جهان برترین هدف ارسال رسل و انزال کتب الهی است و بعد از اولیای الهی این رسالت خطیر و مهم از سوی خداوند متعال بر دوش یکایک عالمان، بزرگان دین نهاده شده است و لازم است تا با جدیت تمام نسبت به ادای حق اهل بیت(ع) و ادامه راه و رسالت اولیای الهی گام برداریم.



حجت الاسلام اولیایی، حوزه‌های علمیه را به عنوان متولی اصلی هدایت دینی در جامعه معرفی کرد و بیان داشت: روحانیت؛ مرجع رسمی تبیین ارزش‌ها و تثبیت باورهای دینی در جامعه بوده و خواهد بود.

 

همچنین حجت الاسلام مسلم پورجمالی رییس تبلیغات اسلامی بندرعباس در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت: همکاری حوزه علیمه با تبلیغات اسلامی در اعزام مبلغان و مبلغات به مراسمات متعدد امری واجب و ضروری است و به یقین امروزه حوزه های علمیه در یک موقعیت عالی در حکومت اسلامی قرار گرفته اند که باید با تلاش مضاعف از این فضای بوجود آمده نهایت استفاده را به عمل آورد.



وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی با تقویت بنیه علمی طلاب و روحانیان تمام تلاش خود را می کند که در صورت نیاز با برگزاری کلاس های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون بتواند گامی موثر در جامعه هدف داشته و استفاده از پتانسیل بالای حوزه علمیه در عرصه تبلیغات دینی و پاسخ به مطالبات مذهبی مردم بسیار مهم و ضروری است که نباید از این ظرفیت غافل شد.

 


رییس اداره تبلیغات اسلامی بندرعباس ازهمکاری حوزه علمیه و طلاب تشکر و خواستار تدوام همکاری حوزه علمیه با اداره تبلیغات اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی و تبلیغی بویژه اعزام مبلغ و استقرار روحانیان در روستاها و همچنین تاسیس خانه های عالم روستائی شد.



در پایان حجت الاسلام مسلم پور جمالی درخصوص همکاری با حوزه علمیه در برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغی قول مساعد داد./851/202/ب1

ارسال نظرات