۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۳۱۰۸۷۷
عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه مطرح کرد؛

کتاب روش شناسی علم کلام کتابی جامع و مدون در زمینه روش شناسی

خبرگزاری رسا ـ عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه گفت: کتاب روش شناسی علم کلام جزء نخستین کتاب هایی است که در زمینه روش شناسی به طور مدون و جامع بیان شده است چرا که این موضوع در کتب دیگر به صورت پراکنده مطرح شده است.
نقد کتاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی نصرتیان، عضو انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه و دبیر علمی نشست علمی نقد و بررسی کتاب روش شناسی علم کلام که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن همایش ساختمان انجمن های حوزه برگزار شد، گفت: کتاب روش شناسی علم کتاب در سال 1391 با همکاری انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه و پژوهشکده کلام اهل بیت(ع) از سوی انتشارات دارالحدیث به چاپ رسید.
 
وی افزود: کتاب روش شناسی علم کلام توانست بسیاری از مشکلات علمی دانشجویان و پژوهشگران را در تحصیلات و پایان نامه ها حل کند.
 
دبیرعلمی نشست نقد کتاب روش شناسی علم کلام، اظهار داشت: کتاب روش شناسی علم کلام جزء اولین کتاب هایی است که در زمینه روش شناسی به طور مدون و جامع بیان شده است چرا که این موضوع در کتب دیگر به صورت پراکنده مطرح شده است.
 
در ادامه این نشست حجت الاسلام مهدی برنجکار، مولف کتاب روش شناسی علم کلام با اشاره به معرفی کتاب، خاطر نشان کرد: کتاب روش شناسی علم کلام دارای سه بخش است که بخش اول آن مربوط به مباحث مقدماتی است و بخش دوم این کتاب مربوط به استنباط وبخش سوم آن به موضوع دفاع در 5 فصل پرداخته است.
 
قائم مقام رییس پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به تاریخ کتاب روش شناسی علم کلام، تصریح کرد: از دهه 60 که وارد مباحث کلامی شدم به این نکته اندیشیدم که چرا علم های دیگر هر کدام روش شناسی برای خود دارند ولی علم کلام روش شناسی نداشته باشد به خاطر همین این کتاب را نگارش کردم.
 
حجت الاسلام برنجکار بیان داشت: هر زمان یک علم رشد کند و اهمیت پیدا کند آن علم طبیعتا به روش هم نیازمند خواهد بود، از آنجایی که علم کلام هم علم مهمی است پس به یک روش نیازمند است تا بتوان در مورد آن علم تحلیل و بررسی کرد./1325/202/ب2
ارسال نظرات