۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۱۰۸۹۳
کارشناس مذهبی:

اهداف نظام در سایه وحدت گروه‌‌ها محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی بر وحدت گروه ها و جناح ها تأکید کرد و گفت: در بین جناح های سیاسی کسی که بیشتر حق را یافته باشد بیشتر باید طرفدار ایجاد وحدت بین جناح های سیاسی باشد چرا که در فضای وحدت است که می توان به اهداف نظام و اسلام رسید.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده کارشناس مذهبی رسانه ملی چهار شنبه شب در مسجد سلمان کاشان در جمع مردم این شهرستان، گفت: هر چقدر بیشتر سر سفره اسلام و انقلاب اسلامی باشیم، مسؤولیت بیشتری داریم تا دیگران را نیز سر سفره انقلاب قرار دهیم و این  وظیفه ما است که اگر کوتاهی کنیم ما را رد می کنند.

 

وی افزود: ما یک امتی هستیم با نام امت اسلام و پیروان قرآن و پیامبر اکرم(ص) و هرکس بیشتر در این راه گام برداشته است، مسؤولیت او نسبت به بقیه بیشتر است و موظف است دیگران را به این سفره دعوت کند حتی اگر دعوت تو را نپذیرند و آن رد کنند.

 

حجت الاسلام سید محمد عابدین زاده بر وحدت گروه ها و جناح و امت اسلامی تأکید کرد و گفت: در بین جناح های سیاسی کسی که بیشتر حق را یافته باشد بیشتر باید طرفدار ایجاد وحدت بین جناح های سیاسی باشد چرا که در فضای وحدت است که می توان به اهداف نظام و اسلام رسید و در این راه کسی با فحش و ناسزا افراد را دعوت به وحدت نمی کند.

 

وی یادآورشد: ابراهیم شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه از راه وحدت 20 میلیون نفر را در نیجریه به دین اسلام مشرف کرد، درحالی که افرادی که دشنام می دهند در طول  عمر خود نه تنها یک نفر را شیعه نکردند بلکه شیعیان را نیز با الفاظ و گفتار خود به کشتن دادند.  

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افرادی که به مقدسات اهل سنت توهین می کنند در خون شیعیان نیجریه شریک هستند.

 

حجت الاسلام عابدین زاده در ادامه از 9 دی به عنوان نمادی از وحدت ملت ایران و همه گروه های و جناح های سیاسی در ایران اسلامی نام برد و افزود: دفاع از انقلاب و دفاع از آرمان های انقلاب، دفاع جانانه از ولایت فقیه از ویژگی های 9 دی بود که حضور همه مردم ایران با همه گرایش های سیاسی را در برداشت اما این موضوع را برخی نمی گویند و دوست دارند بهره برداری جناحی و تسویه حساب جناحی کنند.

 

وی با اشاره به چرایی شش ماه انتظار برای رسیدن به 9 دی از 24 خرداد تا 9 دی، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود، افتخار 9 دی به این است که در لحظه انجام شد و دیر نشد و زمانش همان زمانی بود که باید انجام می شد.

 

به گفته وی، شش ماه انتظار برای رسیدن به 9 دی برای این بود تا آنهایی که در طرف مقابل  قرار داشتند و اشتباه کرده بودند، طی این مدت شش ماه راه درست برایشان آشکار شود، بنابراین اگر 9 دی زودتر انجام می شد آنهایی که طرف مقابل مانده بودند فرصت برگشت نداشتند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آن قدر فرصت داده شد تا همه متوجه شوند که مشکل آنها با انتخابات نیست، بلکه مشکل با اصل انقلاب و ولایت است.

 

حجت الاسلام عابدین زاده یاد آور شد: روایت است امام حسین شب عاشورا فرصت گرفت و گفت خدا می داند من نماز و استغفار را دوست دارم و همین فرصت گرفتن امام حسین(ع) از دشمن سبب شد تا همان شب 30 نفر از سپاه دشمن به سپاه امام حسین ملحق شدند، بنابراین یکی از دلایلی که تعداد شهدای کربلا را متفاوت می دانند همین موضوع است.

 

وی با بیان این که 9 دی نشان دهنده تیز بینی و بصیرت و حلم و بردباری ملت ایران بود، نه بیانگر تند روی ملت ایران، گفت: 9 دی نماد وحدت ملت ایران است و رسیدن به وحدت، نیازمند صبر و حوصله است.

 

حجت الاسلام عابدین زاده با تأکید بر این که ما هرگز وحدت را دست مایه ای برای سستی و ساده لوحی و کوتاه آمدن نابجا قرار نمی دهیم، ابراز کرد: تلاش برای برای رسیدن به وحدت کار ظریفی است که نیازمند علم است./1307/202/ب1

ارسال نظرات