۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۱۶۵
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی نامزدهای انتخاباتی برای نظام هزینه تراشی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری گفت: چرا افرادی که خود می دانند رد صلاحیت خواهند شد، در انتخابات نامزد می‌شوند و برای نظام هزینه‌تراشی می کنند.
حجت الاسلام مجتبي نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در یادواره شهیدان پاشائی و شهدای عملیات‌های کربلای 4 و 5 که در مسجد شهدای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: یادواره های شهدا، مجالس ترحیم مردگان نیست، چراکه شهدا زنده‌اند و نزد خداوند متعال روزی دارند.

 


وی با بیان این‌که باید یاد و خاطره شهدا را در عمل زنده نگه‌ داریم، خاطرنشان کرد: با نامگذاری کوچه و خیابان به نام شهدا نمی توان آرمان شهدا را ترویج داد، در این صورت تنها به ظاهر و پوسته مسأله توجه کرده‌ایم، اگر به دنبال گفتمان‌سازی و ترویج آرمان و اهداف شهدا هستیم باید به محتوا بنگریم.

 


حجت الاسلام نظری با تأکید بر اینکه شهدا برای اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، گفت: احزاب و جناح‌های سیاسی نباید شهدا را مصادره به مطلوب کنند، متأسفانه عده‌ای تنها نام شهدا را حفظ کرده‌اند و توجهی به سبک زندگی و سیره آن بزرگ‌مردان تاریخ ندارند، شهدا متعلق به همه ملت هستند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف از افزایش چشمگیر تعداد نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: آیا همه این افرادی که نام‌نویسی کرده‌اند، مصداق فرمایش شهید بهشتی هستند؟ که فرمود؛ ما شیفتگان خدمتیم، نه تشنگان قدرت.

 


وی ادامه داد: چرا افرادی که خود می دانند رد صلاحیت خواهند شد، در انتخابات نامزد می‌شوند و برای نظام هزینه‌تراشی می کنند؟ چرا این افراد دم از شهدا می زنند و ذره‌ای به شهدا اعتقاد ندارند، اگر شماها قصد خدمت به نظام و انقلاب دارید، چرا به تقویت جبهه مقاومت اسلامی در عراق و سوریه کمک نمی کنید؟

 


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که عده‌ای بدون آن‌که علم حقیقی داشته‌ باشند، احساس تکلیف می کنند، افزود: امروز جریان نفوذ به دنبال تخریب نظام اسلامی ایران از درون است، جریان بنی‌صدر ممکن است بار دیگر تکرار شود، رهبری نظام دغدغه مقابله با جریان نفوذ را دارند، ممکن است عده‌ای در لباس روحانیت به دنبال رخنه در نظام باشند.

 


این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که چرا حوزه های علمیه و دانشگاه‌ها به رسالت خطیر خود که تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد و متخصص برای انقلاب اسلامی است، به خوبی عمل نمی کند؟ گفت: نظام اسلامی نیازمند شخصیت‌های حوزوی چون شهید مطهری‌ها و شخصیت های دانگشاهی همچون چمران‌ها است.

 


وی ادامه داد: باید زمان‌شناس بود و فهمید که اگر شهید مطهری و شهید چمران امروز در قید حیات بودند، چه می کردند، امروز جبهه مقاومت اسلامی نیازمند یاری همه اقشار جامعه است، کار به جایی رسیده که رزمندگان مقابله با داعش حاضرند با نان خشک در مقابل تروریست‌های تکفیری بجنگند./935/202/ب1

ارسال نظرات