۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۷۱۴
آیت‌الله علم الهدی مطرح کرد؛

نقش تأثیرگذار مدارس علمیه در از بین بردن معضلات اجتماعی/ مقابله با جوسازی دشمن و گسترش دین رسالت روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم جوشکنی دشمن و گسترده سازی دین، گفت: جامعه روحانیت باید با جو شکنی دشمنان و منافقان و اجرای تبلیغ دین و گسترده سازی مبانی دینی بر خلاف جوی که دشمن ایجاد کرده است، تلاش کنند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات ساختمانی مدرسه علمیه رُشَید هَجَری در خیابان کشاورز منطقه خین عرب، با اشاره به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، گفت: این آیه بیشتر در تبلیغ دین و مقاومت در برابر خطرات و آسیب های تبلیغ بیان می شود در حالی که  منظور از نترسیدن از قدرت ها و مشکلاتی که مبلغ در راه تبلیغ دین با آن مواجه است، نیست بلکه ترس از جبر حاکم بر جامعه است.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مبلغان دینی فقط از خدا می ترسند و از احدی ترس ندارند.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر لزوم نهراسیدن جامعه دینی در برابر جو سازی دشمن، اظهار کرد: آیه 39 سوره احزاب به این امر اشاره دارد؛ کسانی که رسالت الهی را انجام می دهند فقط از خدا می ترسند و از جو سازی، زمینه سازی شیطانی و عملیات روانی دشمن وحشت ندارند و تنها خدا برای آن ها کافی است.

 

امام جمعه مشهد جو حاکم بر جامعه را مسأله حیاتی در تبلیغ دانست و بیان کرد: دشمنان در دوره های مختلف با تولید فتنه و عوامل روانی سعی در ایجاد موانعی در امر تبلیغ دین داشتند تا مبلغ دینی در تبلیغ اصول، قواعد و ارزش های دینی با مشکلاتی مواجه شود.

 

وی با اشاره به لزوم جوشکنی دشمن و گسترده سازی دین برخلاف جو حاکم، گفت: جامعه روحانیت باید با جو شکنی دشمنان و منافقین و اجرای تبلیغ دین و گسترده سازی مبانی دینی بر خلاف جوی که دشمن ایجاد کرده است، تلاش کنند.

 

آیت الله علم الهدی ولایت مداری را بزرگ‌ترین روش برای گسترده کردن معارف دین و تثبیت مبانی دینی عنوان و اظهار کرد: اگر فضای اجتماعی را تحت تأثیر با یک سری توانمندی های دینی قرار دهیم، افراد فتنه گر و نفاق نمی توانند عملیات روانی و جو ضد دینی در جامعه حاکم کنند.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر نقش حوزه در نهادینه کردن ارزش های دینی و فرهنگی در حاشیه شهر، ابراز کرد: اگر مراکزی برای حوزه در حاشیه شهر در نظر گرفته شود موجب نهادینه ساختن فضای فرهنگی و ولایی در حاشیه شهر می‌باشد، که از ابعاد مختلف دچار تهاجم فرهنگی شده است.

 

وی با اشاره به نقش حوزه در از بین بردن مفاسد در جامعه، خاطرنشان کرد: در هر منطقه ای یک حوزه علمیه باید باشد تا فضای فرهنگی را در آن منطقه تأمین کند و حوزه در این باره سابقه تاریخی دارد که با حضور خود توانسته بسیاری از مفاسد اجتماعی و زمینه های فساد را ریشه کن کند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که مدرسه علمیه بزرگ‌ترین وسیله آبادی یک منطقه است، گفت: 5 مدرسه علمیه در حاشیه شهر احداث می شود و امیدواریم مانند مدرسه امام رضا(ع) که به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی بنا شده است، در توسعه و در اختیار گرفتن جو حاکم بر جامعه نقش داشته باشد و نیروگاه عظیمی برای منطقه باشد./1310/202/ب1

ارسال نظرات